Gå til innhold

kløe hele kroppen

Anbefalte innlegg

Gjest Kløejente

Hei.. Jeg begynte for ca 20 dager siden i ny sommerjobb i restaurantbransjen. Restauranten er en av norges travleste (spesielt på sommertider) og det er svært mye løping og stressing 9 timer i strekk, så å si hver dag... Uniformen er svart bukse og heldekkende skjorte. Siden restauranten er svært varm er jeg klamm i 9 timer i strekk... Er generelt sett en person som svetter lite (normalt), så har aldri vært plaget av dette før, men nå har jeg kløe over hele kroppen. Det begynte da jeg startet sommerjobben, og det er her fremdeles. Det er utrolig ubehagelig!! Hørte det kunne være noe svetteallergi (mange får visst det i restauranter) men er det noe som kan gjøres? Kan det være andre ting? Føles ut som jeg har lopper over hele meg (selv om jeg aldri har hatt det)...Jeg har ingen synlige merker, tilsammen kanskje 7 nupper på lårene, men ellers ingenting. Litt rødt etter jeg har klødd selvfølgelig, men ellers ingenting. På forhånd takk for hjelpen...*det kløøøør*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367559-kl%C3%B8e-hele-kroppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være uniformen du reagerer på? Stoffet i den?

Svette kan utløse kløende eksem og utslett; noen ganger kan det skyldes at det dannes bakterier eller sopp der du svetter.

I noen tilfeller kan også mørke/sorte klær gi - eller forsterke - kløe og eksem. Prøv å vaske klærne med Nøytral vaskepulver og skyllemiddel, og gå med lyst/hvitt undertøy.

Det kan også hjelpe å dusje med dusjolje (istedenfor såpe, selv med lav PH-verdi) og bruke fuktighetskrem, gjerne den store, rimelige flasken med uparfymert SH hudkrem, som de selger på apotekene.

Hvis du ikke blir kvitt kløen etter å ha prøvd disse forslagene, bør du kontakte fastlegen din, evt. får du henvisning videre til hudlege om fastlegen er i tvil. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...