Gjest spresa Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Hei! Jeg er en jente på 33 år, som plages med et par ting. * Det ene er at jeg i de siste årene får et slags utbrudd i ansikt, hals og brystområde. Dette er ikke kviser, det kommer ikke noe puss ut. Bare noe som minner om vann, dvs helt klart og tynt flytende. Disse utbruddene kommer med noen få mnd mellomrom, og når de kommer blir de til ganske store og harde "byller". De må jeg forsiktig klemme på, de sprekker og ut kommer dette blodvannet. Det tar flere uker fra de dukket opp, til de har tørket helt opp igjen og evnt små ruver er borte. Det skal nevnes at samtidig har jeg opplevd hårtap og har ikke klart å fått tilbake mengden hår jeg hadde selv om det har gått noen få år. Om det er en sammenheng det vet jeg ikke, men hva tror du dette hudproblemet kan være? Det andre jeg lurer på er noe ang. Aberela kremen tilsatt Hydrokinon. Jeg har fått resept på dette av legen min tidligere, men skal starte en kur litt mer gjennomført nå over sommeren. Forrige gang smurte jeg et tynt lag opp mot øynene og, siden jeg hadde lest noen hadde gjort dette uten å fått advarsler fra hudlege. Jeg for min del lurer på om jeg presterte å fremkalle flere synlig linjer under øynene pga dette?? (håper inderlig dette var sin naturlige gang uansett.) Men spørsmålet er, kan jeg smøre Aberela kremen over hele ansiktet? Og hva med hals og brystområdet? kan jeg til slutt gå på den fast året rundt for å forebygge uten at man flasser etc? Og da over til mitt siste spørsmål, hva kan man gjøre med en litt solslitt hud på brystpartiet..? merker jeg har fått noen linjer der, og at huden er mindre stram:S kan man bruke laser? en slags peeling? aberelaen? helst noe som ikke koster flerfoldige tusen. Hjertelig takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367613-diverse-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-huden-min/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Langeland, hudlege Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Kan ikke gi noen god forklaring på hovedproblemet og alle de andre spørsmålene kan hun ta samtidig dersom hun likevel skal til legen/ hudlegen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367613-diverse-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-huden-min/#findComment-3216911 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.