Gå til innhold

påvist irregulært erytrocyttantistoff

Anbefalte innlegg

Gjest gravidpåny

hei. Jeg er gravid i uke 17+3. da jeg i forrige uke var hos fastlegen min fikk jeg svar på blodprøvene og blodtyping. Jeg fikk da påvist irregulært erytrocyttantistoff anti c og anti e. Jeg fikk blodoverføring etter forrige fødsel(aug 2010). Tok nye blodprøver som jeg fortsatt venter på svar av. legen min kunne ikke så mye om dette og jeg må vente til nye blodprøver foreligger og time på sykehuset. han nevnte noe med oppfølging i form av blodprøver og ultralyd hos spesialister. Jeg forstår det som at disse antistoffene kan være skadelig for forstere da de overføres gjennom morkake, at de kan ødelegge barnets erytrocytter og at det kan føre til hemolytisk sykdom. synes dagene blir lange av å bare gå å vente.Legen min var ærlig på at han ikke viste sså alt for mye om dette, og det jeg da lurer på er om dere kan gi meg noe mere svar. hvor normalt er dette, hvorfor denne hyppige kontrollen resten av svangerskapet, hva slags oppfølging er det som regel, og blir det evt tiltak når fødselen starter? hvor sansynlig er det at foster i magen tar skade av dette?

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...