Gå til innhold

Hvor lang tid å få tillit tilbake

Anbefalte innlegg

Gjest Fortviler over løgnene

Kjæresten min løy for meg om en annen dame han hadde kontakt med for et par år siden. Han ga henne alt jeg ikke fikk på den tiden, bortsett fra sex.

Han sier han ikke hadde noen konkrete baktanker med denne kontakten, men svarer "vet ikke" på alle spørsmål rundt det. Han vet heller ikke hvorfor han måtte lyve til meg om det og la meg oppdage det selv.

Selvfølelsen min gikk rett ned, og jeg sliter enda med å stole på ham etter løgnene. Jeg er redd for å reise til steder jeg vet hun også kan være, i frykt for at de skal få følelser for hverandre og oppta kontakten.

Jeg er 37 år, og har aldri opplevd dette. Føler at dette låser forholdet og begrenser oss i å gå ut og hygge oss, i tillegg til at jeg dømmer ham for dette stadig vekk.

Noe som ikke beroliger meg er at han går i forsvar og kan manipulere hendelsen til å bli overdramatisert og dermed skyldsette meg.

Når skal jeg stole på ham igjen tro? Vil jeg klare det?? Har lest andre historier her om utroskap, men dette går mer på det emosjonelle... grusomt synes jeg like vel at det er..

Fortsetter under...

Jeg forstår deg slik at han underkjenner din opplevelse av dette samt at han egentlig har gjort noe galt? Han mener saken bør være utdebattert og lagt død? Du føler du ikke er i nærheten av av noe som kan gi deg en fornuftig avklaring og avslutning?

Det er ikke lett å hoste fram ny tillit om man aldri har fått en respons av den andre som viser at h*n erkjenner at dette var galt og noe h*n ikke vil gjenta. Hvordan skal man da vite at det ikke vil skje igjen?

Om dette er utgangspunktet, blir det selvsagt langt vanskeligere å legge ting bak. Du kan ensidig avslutte dette ved å velge at du nå legger det bak og veklegger andre ting. Eller du kan gi ham et ultimatum om å jobbe gjennom dette på en måte der du henger med i svingene og føler deg respektert.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...