Gjest Damsel Skrevet 11. oktober 2001 Del Skrevet 11. oktober 2001 Jeg går på p-pillen Diane, og har gjort det et par år. Denne mnd tok jeg tablettene i to uker, og glemte så å ta den i et par dager da jeg var bortreist og hadde glemt pillene hjemme. Jeg tenkte derfor som så at da får jeg bare få mensen selv om det blir en uke fortidlig, jeg hadde da gått 3 dager uten å ta pillene. Samme dagen som jeg glemte å ta pillene startet jeg på noen tabletter som heter for Cipramil mot depresjon. Vanligvis når jeg skal ha mensen kommer den helt presis, t.o.m. på samme tid om dagen, mens nå har jeg gått flere dager over tiden... Men jeg har ikke hatt sex siden sist mens, så det er vel minimal sjanse for at jeg kan være gravid? Men kan Cipramilen påvirke mensen? Og skal jeg starte på nytt brett som vanlig, selv om jeg ikke har fått mensen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36775-hjelp-haster/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 13. oktober 2001 Del Skrevet 13. oktober 2001 Siden du lot være å ta de p-pillene som du skulle tatt, fikk kroppen signaler om at den skulle sørge for en eggløsning. Noe som igjen ville medføre menstruasjon 2 uker etter. Det mest sansynlige er at eggløsningen er utsatt og derfor har du ikke fått menstruasjon ennå. Har du hatt ubeskyttet samleie i denne perioden, bør du selvfølgelig ta en gravitest. Det er vanligvis ikke jordmor sin oppgave å uttale seg så mye om medisiner, men jeg kan fortelle deg at det står i min bok at det medikamentet du går på, Cipramil, enkelte ganger kan gi menstruasjonsforstyrrelser. Dette kan stemme overrens med det du beskriver. Uansett kan du ikke slå deg til ro med dette før du har tatt en gravitest. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36775-hjelp-haster/#findComment-140608 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.