Gå til innhold

Jeg vil, men får det ikke til.

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert optimist

Hei. Jeg er mann i slutten av 30-årene som sliter med å få ereksjon (når jeg har sex med partneren), i allefall som varer mer enn noen sekunder. Jeg har lest en del av det andre skriver og dine svar om tilsvarende problemer, og vet at det i mitt tilfelle sitter i topplokket. Det er en mental greie. Men jeg trenger tips til hvordan "stenge tankene ute" under samleiet. Jeg tror det handler om prestasjonsagst, fordi partneren min har mer erfaring enn jeg har. Jeg tror kanskje hun forventer mer enn jeg kan gi henne (selv om hun aldri har sagt det) Jeg er kanskje for oppatt av å klare det og dermed stresser det meg. Det er ikke hyggelig når jeg merker at penis blir slapp i hånda hennes eller inni henne før noe egentlig har skjedd. Dette har hendt noen ganger nå, og da kommer de negative tankene fort. Har du noen råd eller øvelser som kan fjerne den mentale sperren?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367776-jeg-vil-men-f%C3%A5r-det-ikke-til/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk med henne om det. Du sier at du "tror" om hennes forventninger basert på at hun har mer erfaring. Hvordan i alle verdens dager skal du løse problemet om du skal "tro" noe som helst uten å DELE tankene? Du har gått rett i kjønnsrollefella som sier at kvinner skal være uerfarne nek som ligger stille, og mannen skal nærmest være født med overnaturlige evner..

Tro hører til i kjerka! ;0) SNAKK med henne om det.

Gjest sangsol

Forsøke "uskadeliggjøre" og styre egne tanker? Dukker de negative tankene opp, så still spørsmål omkring dem. ER det virkelig slik? Hvilke helt konkrete ting gjør eller sier hun som bekrefter det?

Vær din beste venn. Hva ville du sagt til en kompis som fortalte om slike problemer til deg? Følg de råd du ville gitt han.

Om du involverer henne- og tar opp problemet- så vil kanskje stresset gå ned.

Hun har mer erfaring, sier du. Hva så? Hva betyr det? For henne betyr det neppe noe som helst. Kjærligheten har hun til DEG. Det er du som betyr noe for henne. Det er deres elskov og kos som betyr noe.

Kanskje kan dere leke litt? Dvs inviter henne til kos uten samleie/orgasme nærmeste måneder.

Jeg synes du skal snakke med henne om det, at du av og til faller sammen under sex, men at det ikke har noe med henne å gjøre.

Dersom du merker at du faller sammen - hvordan reagerer du der og da? Avslutter du det hele og blir mutt og innadvendt? Dere kan jo fortsette allikevel - du kan konsentrere deg fullt og helt om henne, bruke hender og tunge og nyte hennes kropp. Kanskje kommer penis til hektene igjen dersom du konsentrerer deg om å nyte henne istedet?

Gro Isachsen, Sexolog

Slik du beskriver ditt problem er det prestasjonstanker som dukker opp og ødelegger ereksjonen din. Det handler med andre ord om usikkerhet som ofte sprer seg fra tankene dine og hodet til resten av kroppen.

Mange beskriver at angsten for at ereksjonen skal forsvinne blir nesten lammende.Og når slike tanker kommer er det ikke plass til tanker om glede, lek og nytelse.

Alle bevegelser og kjærtegn blir stakato og må tenkes igjennom på forhånd. Dermed forsvinner hele flyten i øyeblikket, koordinering av bevegelser og fremdrift som gir henne gleder. Når prestasjonstankene kommer forsvinner samtidig ofte erkesjonen øyeblikkelig eller svært raskt.

Elskov og samleie skal ikke være en konkurranse slik det virker at du gjør den til på grunn av din usikkerhet. Kjæresten din har jo valgt deg og er ikke lenger sammen med sine tidligere elskere. Det burde gi deg trygghet og selvsikkerhet som kan brukes som en tanke som stopper at de negative, elskovsdestruktive får plass.

Det verste som skjer om penis blir slapp er å avslutte hele sceansen og at paret snur ryggen til hverandre. Da blir det en vond og ofte pinlig følelse som sitter igjen.

Det tar tid å endre slike negative tankemønstre som har satt seg etter mislykte forsøk.

Mange menn med prestasjonsangst jeg har hjulpet å komme over et slikt problem, trenger å legge opp en strategi for hva de skal gjøre dersom penis plutselig blir slapp. Det å endre fokus og gi seg med aktiviteter som krever ereksjon gjør ofte at ereksjonen lett kommer tilbake igjen. Den nye aktiviteten må appelere til hennes nytelse og hans tenningsmønster, så hva det kan være vil variere fra par til par. For de fleste kan en eller annen såkalt forspillaktivitet, være løsningen.

Mindre samleiefokus er desssuten noe de fleste kvinner setter ekstra pris på, siden kvinner ikke får samme utbyttet av friksjonen ved inn- og utbevegelsene. Det burde være en tanke du kan bruke for å stoppe de negative tankene når de kommer.

Mange tregner også tid for å omstille seg til et liv uten prestasjonsangst. For noen kan det hjelpe å ta en pause og heller ta noen runder med Sensitivitetstrening. Sensitiivitetstrening vil også gjøre deg sikrere på hvordan bidra til hennes nytelse og hun til din, enten penis står eller ikke. Hvordan du skal gå fram for å ha sensitivitetstrening vil ta for mye plass å beskrive her. Du finner mer om det i kapittelet Pirr sansene i min siste bok, Mer lyst! Her finner du også grundigere informasjon om hvordan fjerne prestasjonsangst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...