Gjest Erlend65 Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Jeg er en mann på 46 år som de siste 20-25 årene har hatt en relativt brysom nese. Jeg snufser bestandig, har mye slim og annen uønsket substans oppover i nesegangene og snorker høyt og mye. Folk spør meg om jeg er forkjølet, men jeg pleier å svare at det bare er allergi. Og allergipiller har faktisk hjulpet mot det verste, ihvertfall den rennende nesen. Jeg har tilogmed operert nesen for at det skulle bli bedre - noe det forsåvidt ble, men bare litt. Men alt dette har ført til et annet og forsåvidt større, problem, nemlig gradvis tap av lukte- og smakssans. Jeg fikk Nasonex av nese-spesialisten jeg var hos, og jevnlig bruk av den i tillegg til 3 dusj med Otrivin i hvert nesebor gjør meg i stand til å lukte og smake i noen timer, før det tetter seg til igjen. I blant unner jeg meg også en kort Prednisolon-kur, spesielt i forbindelse med julen o.l. hvor lukt og smak er ekstra viktig. Men så kommer den gode, og for meg totalt overraskende nyheten: Jeg har også psoriasis, og i den forbindelse var jeg hos min faste hudlege til en rutinesjekk for tre-fire uker siden. Han så et utslett på brystet mitt som *ikke* lignet på psoriasis, og kunne fortelle meg at her hadde jeg en soppinfeksjon. Og det var ikke noe problem - jeg fikk resept på Fungoral. En 20-dagers pillekur. Og etter tre dager forsvant alle mine neseproblemer, og lukte- og smakssansen er tilbake på topp! Jeg synes jo dette er helt fantastisk, men synes egentlig dette er for godt til å være sant. Så mitt spørsmål er - har jeg hatt en soppinfeksjon i nesen (og tilhørende områder) i alle disse årene? Og hvorfor har i så fall ingen av legene jeg har vært hos med dette problemet - allmennleger og spesialister - oppdaget dette? Og har Fungoralen nå ført til at jeg er kurert, og kan se frem mot fortsatt å kunne smake mat og vin som alle andre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367825-soppinfeksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.