Gjest Dame 29 Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Hei, Gro. Jeg har vært betatt av min kollega i et par måneder. Jeg er 29 år, han er 45. Hans ekskone har akkurat flyttet ut, men forholdet dem i mellom har vært dødt i flere år pga utroskap fra hennes side. Prosessen med skilsmisse har tatt lang tid pga deres felles barn og hensyn til disse. Da jeg fikk vite sikkert at hans ekskone skulle flytte ut var det akkurat som om jeg plutselig "så" han eller hva jeg skal si og i ettertid tror jeg stadig han har småflørtet litt med meg når jeg tenker tilbake. Vi har hatt noen pauser hvor vi har vært alene på jobb hvor han uoppfordret har fortalt mye om hjemmesituasjonen han er i og virkelig åpnet seg for meg. han har også bedt meg hjem til seg. Jeg er i et dårlig forhold, jeg har ingen kjærestefølelser for samboeren min og har hatt det sånn i mange måneder, vi skal nå begynne i parterapi, men jeg har ikke veldig stor tro på at jeg greier å finne tilbake til følelsene mine for ham. Etter min kollega fikk vite at jeg ikke har følelser for samboeren min har han bedt meg med ut et par ganger. Dette har vært settinger hvor det har vært flere venner av han til stedet da, så det har ikke vært noen "date" for to. Jeg har imidlertid takket nei til disse invitasjonene. Jeg ba han hjem til meg en kveld og da kom han. Vi pratet om alt og ingen ting og hadde en veldig trivelig kveld. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal gjøre meg interessant for ham, eller hvordan jeg vet om han faktisk er interessert i meg. Kanskje jeg bare innbiller meg at han har flørtet litt og at hans intensjoner med å be meg ut kun har vært vennskapelige? Jeg kan liksom ikke spør han rett ut heller siden vi er kollegaer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367827-hvordan-gj%C3%B8re-meg-interessant-for-ham/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Jeg synes du aller først må finne ut hva du vil i forhold tio samboeren din. Det er ingen god ide å blande inn følelser for en annen før forholdet til samboeren er avklart.. Det er ikke rettferdig verken overfor ham eller overfor kollegaen din. Min erfaring er at det å hoppe rett fra et forhold til et annet neppe er særlig smart. Man trenger å bli ferdig med fortiden for ikke å dra med seg "grums" derfra inn i et nytt forhold. Noe sier meg at du er redd for å bli alene? Altfor mange MÅ være i et forhold for å føle seg bra.. Du bør finne ut om du foretrekker å være sammen med samboeren din eller være singel. Er svaret at du helst vil være singel, så vet du hva du bør gjøre. I motsatt fall bør du prøve å reparere forholdet til samboeren. Å blande inn følelser for andre er aldri smart... man vil som regel møte seg selv i døra da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367827-hvordan-gj%C3%B8re-meg-interessant-for-ham/#findComment-3205347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trissie Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Jeg synes du aller først må finne ut hva du vil i forhold tio samboeren din. Det er ingen god ide å blande inn følelser for en annen før forholdet til samboeren er avklart.. Det er ikke rettferdig verken overfor ham eller overfor kollegaen din. Min erfaring er at det å hoppe rett fra et forhold til et annet neppe er særlig smart. Man trenger å bli ferdig med fortiden for ikke å dra med seg "grums" derfra inn i et nytt forhold. Noe sier meg at du er redd for å bli alene? Altfor mange MÅ være i et forhold for å føle seg bra.. Du bør finne ut om du foretrekker å være sammen med samboeren din eller være singel. Er svaret at du helst vil være singel, så vet du hva du bør gjøre. I motsatt fall bør du prøve å reparere forholdet til samboeren. Å blande inn følelser for andre er aldri smart... man vil som regel møte seg selv i døra da. Klokt svar! Han er nettopp ute av et forhold pga utroskap. Neppe særlig vellykket å dumpe ned i et forhold som starter som part i en annens utroskap. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367827-hvordan-gj%C3%B8re-meg-interessant-for-ham/#findComment-3206946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro Isachsen, Sexolog Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 At du fortsatt har samboer gjør din gryende forelskelse ganske så komplisert. Hvis du på forhånd er sikker på at parterapi ikke nytter og du er redningsløst fortapt fra å kunne mobilisere kjærestefølelser for han du bor sammen med, er det antagelig fånyttes og et bedrag om du gir samboeren nye forhåpninger om en ny vår for forholdet gjennom parterapi. Å starte et nytt forhold på skuldrene til en annen mann er dessuten en dårlig start for de aller fleste kjæresteforhold. Selv om du har spennende dager nå. Det virker imidlertid som om du og din kollega har funnet fortroligheten og at interessen er der allerede fra begges side. Men for å teste om dette er følelser du og dere ønsker å gå videre med vil jeg anbefale at du først avslutter det forholdet du er inne i. Om forholdet til din kollega er bra, tåler det nok at dere bruker litt tid i oppstarfasen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367827-hvordan-gj%C3%B8re-meg-interessant-for-ham/#findComment-3209831 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.