Gjest Iver E. Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Er en mann på 48 som har en del plagsomme symptomer som hemmer meg veldig hver dag. Klarer ikke å følge opp familien som jeg så gjerne skulle, eller delta særlig på det sosiale plan. Er ufør av en nakkeskade jeg pådro meg i 2000 etter en påkjørsel. Ulykken har gitt meg mange plager som svelgvansker, svimmelhet mm... Men nå i sommer har det oppstått noen nye symptomer som nå i det siste har begynt å bekymre meg. Først trodde jeg det kanskje kom fra nakken, men nå vet jeg sannerlig ikke lenger... Begynte i vinter å bli mer og mer plaget av lyd, det kan være nok at tv står på ganske lavt. Lav lyd kan være mer plagsom en kraftigere lyd av en eller annen merkelig grunn, Fått mye høyfrekvent pipelyd i høyre øre, og den forsterker seg når det er andre lyder rundt meg. Men nå på forsommeren begynte det plutselig å skje noe rart med hørselen noen ganger, det ble akkurat som om jeg pratet inni en tønne, det var veldig ubehagelig å høre min egen stemme.De gangene det oppstod varte det noen timer hver gang, og jeg kan ikke se noen sammenheng med noe.Etterhvert har jeg begynt å få en ganske kraftig følelse av nummenhet/tyngdefølelse i venstre side av hode/ansikt/hals.Føles også som om det ligger noe tungt inni øret på den siden. Det er veldig ubehagelig, nesten som å skulle bli lammet i halve hodet og halsen, uten at det er lammet...Dette varierer litt fra dag til dag i styrke, og noen dager er det ikke så fremtredende.Andre dager er det ganske så kraftig. Har også begynt å få problemer med øynene.De er så vonde når jeg vokner om morgenen at jeg må ligge og blunke og knipe lenge før jeg klarer å åpne dem. Venstre øye er verst.Har også perioder med uklart syn, det veksler litt på hvilket øye det oppstår. Og den siste uka har jeg fått så smerter når jeg beveger blikket.Det er ordentlig vondt å flytte blikket, i alle retninger. Kjennes som det sitter mest i venstre øye. Hva i all verden er det som skjer? Har aldri hatt noe av dette før, så tror ikke lenger det kan komme fra nakken siden jeg har hatt den skaden så mange år og har aldri hatt noen av disse symptomene før. Og nå kommer de på her i løpet av kort tid. Kan allmennlegen ha noen formening om hva dette kan være? Ikke så lenge siden jeg tok de vanlige blodprøvene hos legen min, og har ikke hørt noe derfra så regner med at de er i orden. På forhånd takk for svar! Hilsen mann som begynner å bli litt bekymret. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367901-nevrologiske-plager/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Spørsmålet kom i ferien, tidsfristen er utløpt 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367901-nevrologiske-plager/#findComment-3214494 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.