Gå til innhold

Slanking og blodig diare

Anbefalte innlegg

Gjest Kvalross

Slanking og blodig diare Jeg er en kvinne som har slitt med slanking siden jeg var syv år. En periode i ungdomstiden slet jeg med anorexia, som senere gikk over i bulimi. Etter at jeg i en lenger periode hadde krampelignende anfall, fikk jeg en medisin som jeg ikke tålte. Og gikk opp 58,9 kilo. Jeg veier nå 147 kilo, og sliter med å komme meg ned i vekt. Jeg har fått tilbud om slankeoperasjon, men føler dette blir feil. Kan gå i flere dager uten noe næring, så da vil det ikke hjelpe med slankeoperasjon heller. I det siste har jeg brukt en del avføringsmiddel, og ser at dette hjelper meg nedover i vekt. Men så ble avføringen plutselig helt kullsort, og jeg fikk sterke magesmerter. Ble sendt på sykehus, men de fant ingenting galt. Nå vil jeg mer enn noen gang ned i vekt, men tørr ikke oppsøke lege. Min dagsrasjon nå er: 1 pose nutrilett, litt blomkål, liten barneporsjon most middag, og en pose slankesuppe til kvelds, mer grønnsaker noen dager. I tillegg tar jeg vitaminer morgen og kveld. Føler dette går helt fint, og jeg klarer å spise dette rutinemessig. I tillegg drikker jeg ca en halv til en liter vann. Jeg bruker mindre avføringsmiddel, tar kun to tabletter sammen med nutrilett posen, og fire sammen med frukten. Til middagen tar jeg fire til åtte stykker. Høres kansje mye ut, men det er mye mindre enn jeg har brukt tidligere. Men så leste jeg en artikkel om noe som heter kalium mangel, og ble litt redd for at jeg kan få dette? er det noen fare for at jeg kan utvikle kaliummangel ut ifra kostholdet jeg har idag? Er dessverre ikke i mye aktivitet enda, fordi jeg sliter med svimmelhet. Fikk også et sjokk på sykehuset, da blodtrykket var 143 på 87, jeg har alltid hatt veldig lavt blodtrykk. Og synest dette var veldig veldig høyt? er det ikke det? Takk for at dere finnes. Det er veldig vanskelig å spørre leger om råd, når vekten er så stor som den er blitt hos meg. Da er det godt slike sider finnes. – kvalross

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367929-slanking-og-blodig-diare/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei! Ja, slanking er ikke lett, men det som er sikkert er at du må spise mange små sunne måltider (slik at magen har noe å jobbe med) og komme deg i bevegelse. Du bør også drikke ca 2 liter vann for dagen. Fyll en mugge med isbiter og limeskiver som du kan ha stående i kjøleskapet. Sitron og eplebiter er også godt å ha oppi. Når det gjelder blodtrykket ditt så er overtrykket litt forhøyet, men undertrykket er flott. Regner ikke med at du lå en stund å hvilte før det ble tatt og da kan det gjerne bli slik. Hvis trykket hadde blitt tatt før du steg ut av sengen om morgenen så ville det kanskje ha vist noe annet. Når det gjelder avføringspiller så synes jeg du bør kutte dem ut. Det du gjør er å ødelegge den naturlige peristaltikken i tarmen. Den blir så vant til å få disse pillene at den ikke gidder å jobbe selv. Slike piller er ikke ment for slanking. Jeg høres kanskje veldig streng ut, men det er ikke meningen. Når vekten går opp og man ønsker å gå ned, så er det fort gjort å komme inn i en ond sirkel som er vanskelig å komme ut av. Hvorfor prøver du ikke en lavkarbo-diett? Prøv et par uker hvor du kutter ut det meste av karbohydrater, altså brød, pasta, ris, poteter. Spis grønnsaker, salater, egg, bacon, kylling etc - og spis flere ganger om dagen! Begynn også å gå korte turer som du jevnlig øker til å bli lengre. Ønsker deg masse lykke til!

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...