Gå til innhold

Jeg er en annen person nå

Anbefalte innlegg

Gjest Duracell mannen

For 15 år siden var jeg en person som likte "vanlig" sex og som var veldig sjalu når hun som nå har blitt min kone fikk oppmerksomhet av andre menn.

Med årene har mitt seksuelle syn endret seg. Sjalusien er borte og jeg fantaserer om så mye mer. Jeg er åpen for å prøve ut å trekke inn ekstra sexpartnere, og lysten på å besøke swingersklubber o.l. gnager skikkelig på meg. Den vanlige sex'en kjeder vettet av meg, og for å være ærlig så har jeg et bedre sexliv alene enn med henne. Jeg har forsiktig hintet om å kanskje involvere en tredje person, men har fått avslag på dette ved et par anledninger. Hun har sagt at hvis trekant skulle være aktuelt så måtte det være henne og to fremmende menn.

Ser man bort fra det seksuelle så har vi det veldig fint sammen. Jeg er kanskje egoist som setter ønsket om et spennende sexliv opp mot alt det andre som hører med i et forhold, men jeg føler at sex stadig vekk blir mer og mer viktig.

Årene løper av gårde og jeg kjenner at frustrasjonen vokser mer og mer for hvert år jeg står på stedet hvil. Vi har bare et liv, og jeg blir gal av tanken om å la dette være uprøvd.

Jeg nærmer meg 40 og naturen har vært snill med meg når det kommer til utseende, så oppmerksomheten fra det andre kjønn kan jeg ikke klage på.

Spørsmålet mitt er om jeg skal finne meg ei som jeg kan realisere drømmene med, eller om jeg skal forsøke å overtale kona - det er i grunn henne jeg ønsker å leve ut drømmene og fantasiene med.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367999-jeg-er-en-annen-person-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

'' Jeg er kanskje egoist som setter ønsket om et spennende sexliv opp mot alt det andre som hører med i et forhold, men jeg føler at sex stadig vekk blir mer og mer viktig.

''

Ja, dette synes jeg lyder egoistisk.

Sex er viktig, men å trekke andre med inn i sexlivet er i meste laget for de fleste. Det bør vel også være mulig å utvikle det "vanlige" sexlivet slik at det ikke "kjeder vettet av deg"?

I det minste bør hun kunne velge at tredjeparten skulle være en mann, om trekant overhodet skulle være aktuelt!

Gjest Frusirianne

Når jeg leser innlegget ditt er jeg så inderig glad for at jeg har en mann som virkelig elsker meg.

Og etterhvert som årene går blir jeg gamlere, kjedeligere og mer uformelig enn før.

Men han elsker meg for det, synes alt med meg er fint. Han lærte meg hva ekte kjærlighet er, og sexen. Kan det bli mer fantastisk enn med den man virkelig elsker.

Bytte henne ut med en som kan tilfredstille deg sexuelt, sier du.

Kanskje hun bør bytte deg ut med en som virkelig elsker henne, og ser hennes behov.

Du har laget deg så mange fantasier at virkeligheten ikke strekker til. It`s all in your head.. Du tror du vet alt om din kone. Så hun strekker ikke til. Uansett hva hun hadde gått med på av swingers og trekanter. Så handler det egentlig om at du så gjerne vil ha sex med noen andre enn henne...

Sånt kan hun ikke vinne mot.

Jeg synes du faktisk skal være ÆRLIG med din kone. For det er du slett ikke, hverken når du foreslår trekant eller seriøst lurer på å svindle og bedra henne.

Dere må SAMMEN løse floken. Kanskje en sexolog kan hjelpe. Eller en alminnelig parterapeut.

Gjest Duracell mannen

'' Jeg er kanskje egoist som setter ønsket om et spennende sexliv opp mot alt det andre som hører med i et forhold, men jeg føler at sex stadig vekk blir mer og mer viktig.

''

Ja, dette synes jeg lyder egoistisk.

Sex er viktig, men å trekke andre med inn i sexlivet er i meste laget for de fleste. Det bør vel også være mulig å utvikle det "vanlige" sexlivet slik at det ikke "kjeder vettet av deg"?

I det minste bør hun kunne velge at tredjeparten skulle være en mann, om trekant overhodet skulle være aktuelt!

"I det minste bør hun kunne velge at tredjeparten skulle være en mann, om trekant overhodet skulle være aktuelt!".

Det er nettopp det jeg har foreslått...

Annonse

Gjest Elextra

"I det minste bør hun kunne velge at tredjeparten skulle være en mann, om trekant overhodet skulle være aktuelt!".

''Det er nettopp det jeg har foreslått...

''

Ok, i det minste bra, men som sagt synes jeg likevel du krever for mye.

Det du tenner på er ganske spesielt og ikke noe folk flest er interessert i å stille opp på. Jeg synes det er egoistisk å forvente at hun skal forandre mening og gå med på det du vil, hvis jeg forstår deg rett og det er det du satser på skal skje. Jeg tror kanskje det er på tide å skille lag hvis dette er det eneste som kan få deg til å tenne.

Gjest Gjøkeniburet

Du har fått, veldig overraskende, ensartede svar her.

Du har fått vel mye pes, for noe du_ikke_har satt frem krav om, men som et ønske.

Det du har gjort, er naturlig : Når du får slike drømmer, eller tanker, så lufter du det med din fru.

Du har ikke gjort som så mange andre, begått utroskap.

De fleste som driver partnerbytte, trekant eller ande sexleker, er da glade i hverandre de også.

De stoler på hverandre, og kan dermed kose seg på denne måten.

Enkelte skriver de er glad de har en mann som er glad i de.

Vel, jeg skal vedde ganske så mye på at disse mennen har drømmer og tanker de også.

De er helt normalt. Det er vitenskapelig bevist at vi menn har mange, mange drømmer og tanker.

Er det ikke hvert 20 sekund......

Når dette er sagt, så har din fru uttrykt at_hun_har ikke de samme ønskene som deg.

Da må dere forsøke å ta det derifra.

Kansje dere klarer det ved egen hjelp, da ofte slike tanker/drømmer trenger litt modning.

Men tvang er ikke veien å gå uansett, og da kan en terapeut være løsningen.

Du har fått, veldig overraskende, ensartede svar her.

Du har fått vel mye pes, for noe du_ikke_har satt frem krav om, men som et ønske.

Det du har gjort, er naturlig : Når du får slike drømmer, eller tanker, så lufter du det med din fru.

Du har ikke gjort som så mange andre, begått utroskap.

De fleste som driver partnerbytte, trekant eller ande sexleker, er da glade i hverandre de også.

De stoler på hverandre, og kan dermed kose seg på denne måten.

Enkelte skriver de er glad de har en mann som er glad i de.

Vel, jeg skal vedde ganske så mye på at disse mennen har drømmer og tanker de også.

De er helt normalt. Det er vitenskapelig bevist at vi menn har mange, mange drømmer og tanker.

Er det ikke hvert 20 sekund......

Når dette er sagt, så har din fru uttrykt at_hun_har ikke de samme ønskene som deg.

Da må dere forsøke å ta det derifra.

Kansje dere klarer det ved egen hjelp, da ofte slike tanker/drømmer trenger litt modning.

Men tvang er ikke veien å gå uansett, og da kan en terapeut være løsningen.

Det er ikke rart at han får den typen svar når han skriver dette:

''Spørsmålet mitt er om jeg skal finne meg ei som jeg kan realisere drømmene med, eller om jeg skal forsøke å overtale kona"

Det virker ikke som han bryr seg om konas ønsker og behov i det hele tatt. Bare sine egne.

Gjest Gjøkeniburet

Det er ikke rart at han får den typen svar når han skriver dette:

''Spørsmålet mitt er om jeg skal finne meg ei som jeg kan realisere drømmene med, eller om jeg skal forsøke å overtale kona"

Det virker ikke som han bryr seg om konas ønsker og behov i det hele tatt. Bare sine egne.

Enig i dette tonie.

Men han har iallafall diskutert dette med sin fru, istedetfor å holde dette skjult.

Og kansje begått utroskap siden han synes sexen i ekteskapet er kjedelig.

Jeg ønsker ikke bare pekefinger, og derfor kommer jeg med et innlegg som mitt.

Det er nok eksempler på at ting ikke skal snakkes om, "så dette glemmer vi".

Han er tøff som i det hele tatt skriver et sånt innlegg her, for å høre andres meninger.

God kommunikasjon er ofte nøkkelen til å ha et godt liv :-)

Gjest deler interessen

La henne få to fremmede da. Så kan du sitte i en krok og ronke. hehe :-)

Annonse

Når jeg leser innlegget ditt må jeg si jeg er glad for at jeg er så godt kjent med mine seksuelle preferanser allerede i en ung alder. Jeg ville aldri blitt sammen med noen som ikke var like leken og åpen som meg.

Men det er jo ingen trøst for deg. I motsetning til de andre her må jeg si at jeg faktisk skjønner frustrasjonen din. Jeg synes du burde snakke med kona di og fortelle henne (på en forsiktig måte) at du ønsker mer spenning i sexlivet. Dette må gå gradvis, så ikke begynn å mas om gruppesex og swingersklubber med en gang. La henne få god tid til å fordøye det og bli vant med tanken. Dette er første steg og er hun overhodet ikke "onboard" så får du vurdere om disse seksuelle preferansene er viktigere enn ekteskapet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...