Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• huuff

17

• PieLill

10

• Mandolaika

5

• frosken

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Been there done that

Jeg oppfatter ikke dette som et svar av typen "la alt skure og gå". Heller det motsatte; ta tak og skap forandringer.

Det er jeg enig i.

Men jeg oppfatter ikke dette som lettvinte løsninger heller, slik Frosken gjør. Dette er et sitat fra henne.

''Jeg begynner å bli allergisk mot argumentasjon av typen "ta ansvar for eget liv, gjør det som vil gjøre _deg_ lykkelig". (Og gjerne fulgt av argumentet "dersom bare du selv har det bra, så vil løsningen også være den beste for dine barn"). Min erfaring er at det sjelden finnes kun en vei til "lykken", og som du sier, så fører ikke fokus på øyeblikkets behovstilfredsstillelse nødvendigvis til valg som gir økt livskvalitet på lengre sikt. ''

At man forlater et forhold som ikke gir en noe, selv om man har forsøk og har forsøkt, kan av og til være bra.

Jeg oppfatter ikke dette som et svar av typen "la alt skure og gå". Heller det motsatte; ta tak og skap forandringer.

Jeg er enig i det, og er sikker på at mange forhold kunne vært redda - men da er man avhengig av at BEGGE tar tak i forholdet. Alene blir det vanskelig...

Gjest du er da ganske normal

Her satte du ord på mange ting som ofte forties i denne typen debatter.

Jeg begynner å bli allergisk mot argumentasjon av typen "ta ansvar for eget liv, gjør det som vil gjøre _deg_ lykkelig". (Og gjerne fulgt av argumentet "dersom bare du selv har det bra, så vil løsningen også være den beste for dine barn"). Min erfaring er at det sjelden finnes kun en vei til "lykken", og som du sier, så fører ikke fokus på øyeblikkets behovstilfredsstillelse nødvendigvis til valg som gir økt livskvalitet på lengre sikt.

Håper du fortsetter å skrive om disse temaene; jeg synes du var usedvanlig nyansert og reflektert.

Takk, det var veldig hyggelige og vennlige ord! Rent oppmuntrende også *o*.

Jeg har nesten vondt inne i meg når jeg ser skjebner, altfor mange av de. Derfor har jeg ikke tenkt så veldig på meg selv, være "populær", men stille spørsmål ved hvordan vi lever og er mot hverandre. Men så har jeg da også fått min lærepenge i livet.

Når det gjelder skriving, så lever vi i en tid da alt utvikles og endres. Det oppstår nye arenaer, men tørr vi bruke de til å stille upopulære spørsmål?

Noen vil kanskje huske meg som en litt masete eldre dame med nicket "trissie". Ble sikkert ikke veldig populær :-). Men jeg har glede av å kommunisere med andre om disse temaene, og har på siden http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100002733309837 samlet noen av de mest "provoserende" og selvkritiske tankene jeg har hatt i mitt eget forhold med utroskap og slike tanker som du skriver.

For du skriver nesten enda mer konkret og korrekt om dette med hvordan egne valg påvirker barna og deres situasjon :-). Flott skrevet!!!

Hvorfor ikke ha noen arenaer der vi kan produsere litt "motstand"?

Takk, det var veldig hyggelige og vennlige ord! Rent oppmuntrende også *o*.

Jeg har nesten vondt inne i meg når jeg ser skjebner, altfor mange av de. Derfor har jeg ikke tenkt så veldig på meg selv, være "populær", men stille spørsmål ved hvordan vi lever og er mot hverandre. Men så har jeg da også fått min lærepenge i livet.

Når det gjelder skriving, så lever vi i en tid da alt utvikles og endres. Det oppstår nye arenaer, men tørr vi bruke de til å stille upopulære spørsmål?

Noen vil kanskje huske meg som en litt masete eldre dame med nicket "trissie". Ble sikkert ikke veldig populær :-). Men jeg har glede av å kommunisere med andre om disse temaene, og har på siden http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100002733309837 samlet noen av de mest "provoserende" og selvkritiske tankene jeg har hatt i mitt eget forhold med utroskap og slike tanker som du skriver.

For du skriver nesten enda mer konkret og korrekt om dette med hvordan egne valg påvirker barna og deres situasjon :-). Flott skrevet!!!

Hvorfor ikke ha noen arenaer der vi kan produsere litt "motstand"?

Jeg kjente deg igjen og var 99% sikekr på at du var trissie ;-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...