Trull Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Jeg har i løpet av det siste halve året slitt med et problem som jeg i utgangspunktet har store problemer med å sette ord på. Det jeg kjenner inni meg ligner egentlig ikke på noen diagnose jeg klarer å finne på nett. På mange måter føles det som om hjernen og kroppens maskineri ikke er helt i synk og det føles som om jeg "faller ut" innimellom uten at jeg svimer av eller forsvinner på noen annen måte mentalt eller fysisk. Første gang jeg opplevde dette var på seminar med jobben. Underveis begynte jeg å føle at jeg falt selv om jeg satt trygt i stolen. Etterhvert hadde jeg problemer med å holde meg oppe uten å støtte meg til en vegg eller lignende. Jeg kunne ligge i sengen og føle at jeg falt, selv om det er umulig å falle ned når man alt ligger. I løpet av uken ble ting bare værre og når jeg kom hjem gikk jeg til legen. Hun skjønte ikke så mye av hva det kunne være og var redd for at det var noe alvorlig og jeg ble lagt inn på sykehus. Når jeg ble lagt inn hadde jeg puls på 40. Jeg ble testet for problemer med hjertet men man klarte ikke finne noe som helst. Jeg tok også røntgen av nakke og hodet for å utelukke at ingenting lå i klem eller tilsvarende der. Etterhvert ble jeg utskrevet uten at jeg hadde noe svar og følte meg vel ikke spesiellt klok. Jeg ble etterhvert bedre igjen og har ikke hatt samme følelse før nå når jeg var på ferie i Tyrkia. Først trodde jeg at det hadde med varmen å gjøre, men jeg var svært påpasselig med både drikke og mat samt skygge og når dette fortsatte i dag hjemme i kalde Norge så kjenner jeg at jeg er litt bekymret igjen. For å prøve å oppsummere litt så føler jeg altså at jeg holder på å svime av hele tiden, uten at det svimler eller svartner for meg. Jeg føler meg helt utafor samtidig som allmentilstanden min er helt fin. Har ingen smerter eller nedsatt førlighet og alle de små testene legene har tatt for nevrologiske problemer har vært fine. Jeg har ikke problemer med å konsentrere meg om å lese eller følge med på TV og generelle ser jeg pigg ut. Men min samboer er redd og jeg er vel det jeg også etterhvert. Plutselig må jeg bare gripe tak i henne for å være sikker på å ikke falle om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/368198-hva-feiler-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
eibe Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Hei Trull, du sier ingenting om hvor gammel du er? Det kan jo være alt fra bihuler, til blanseorganet i øret til overgangsalder (spesielt denne - der skjer det mye rart ser du:)). Men, uansett du må bare gå tilbake til legen og si at du ikke blir bra! Hvis du er i riktig alder - be legen om en blodprøve for å sjekke hormonnivået. Jeg var selv bare 36 da jeg fikk påvist overgangsalder, så man behøver ikke være så gammel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/368198-hva-feiler-meg/#findComment-3209970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dingsedama Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Vanskelig å si, men det at man føler man faller har jeg innimellom og, en pyton følelse. kan være bra lenge, og så plutselig så slår det til, sammen med generell akutt ustøhet og småkvalme. Føles innimellom som om jeg er på en båt i store bølger, andre ganger bare "faller" jeg. Hos meg ble det til slutt påvist krystallsyke, at det danner seg krystaller i væsken inne i balansesystemet i ørene. Løsningen for meg har vært å få komme til spesialist som bøyer og tøyer hode og nakke i en spesiell bevegelse, og da forsvinner det på noen sekunder når han får gjort de riktige bevegelsene.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/368198-hva-feiler-meg/#findComment-3210219 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.