Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen regler tror jeg ikke finnes så lenge man er gravid...men det sies jo at kvalmen oftest gir seg i uke 10-12...så jo nærmere du kommer det - jo mindre sjanse er det for at du skal bli kvalm.

Så finnes det dem som blir kvalme etter dette...men det er visstnok ike så ofte har jeg forstått.

Jeg ble aldri kvalm - ikke en eneste dag :-))

Melkerullen 32+5

I graviditetsbøkene står det så fint at kvalmen gjerne kommer 2-4 uker etter forventet mens, og skal dempe seg etter 12-14 uker. Men jeg har 3 helt ulike erfaringer.

Med nr 1 kjente jeg knapt kvalme.

Med nr 2 var jeg konstant småkvalm og uggen fra uke 8 til uke 16.

Med nr 3 har jeg vært døgnkvalm med brekninger og hele pakka fra 2 dager før forventet mens. Nå er jeg 12 uker, og det har enda ikke sluppet taket.

Så jeg tror ikke det fins noe fasitsvar på den jeg! :o) Krysser fingrene for at du slipper unna!!!

Trine Endsjø, jordmor

Man har gode holdepunkter for å mene at kvalmen kommer av hCG-hormonet. Nivået av dette er stigende fram til uke 10-11 for så å synke drastisk før det flater ut. Har man ikke blitt kvalm før uke 10 er det lite sansynlig at man opplever denne typiske formen for kvalme som de fleste (ca 80%) har i større eller mindre grad i begynnelsen av svangerskapet. De aller fleste synes nok å oppleve at det starter for fult rundt uke 7.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...