Gå til innhold

Samlivsbrudd

Gjest Blir ingen signatur denne gang

Anbefalte innlegg

Gjest Blir ingen signatur denne gang

Hei, trenger virkelig noen gode råd.

Har nettopp vært igjen et samlivsbrudd etter 2 og 1/2 år.

Har trøbbel med å komme gjennom hverdagen, alt som omhandler henne svir i hjertet mitt og får meg til å gråte.

Hun viser ingen form for følelser etter bruddet, virker som hun kom over meg sekundet hun gjorde det slutt. Jeg vil klare å holde en god tone med henne med tanke på at vi har et felles barn. Jeg vil snakke med henne hele tiden, men det er rett og slett utrolig vanskelig å snakke med henne uten å tenke på vår tid sammen og om hvor hjerteknust jeg egentlig er. Jeg føler nesten det er på grensen til besatt fra min side. Må hele tiden innom hennes Facebook-profil for å se om hun har kontakt med andre gutter, det ville tatt livet av meg å høre om at hun har sex og/eller får seg ny kjæreste akkurat nå. Jeg har ingen matlyst eller energi, har klart å distrahere tankene med å bedrevet tiden med andre ting, men så fort jeg er alene så strømmer tankene inn, det er også da jeg oppsøker å snakke med henne.

Det eneste jeg vil er å oppnå en vanlig hverdag, jeg vil kunne snakke med henne uten å føle hjertesorg, jeg vil kunne ha energi og matlyst igjen. Hva kan jeg gjøre? Hvordan kan jeg "skru av" mine følelser for henne? Elsker henne fortsatt av hele mitt hjerte, selv om jeg samtidig stresser med å finne andre kvinner på byen i helgene. Håper noen har gode råd til meg, dette er den tyngste tiden jeg har opplevd i livet mitt, hver gang jeg er alene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/368230-samlivsbrudd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lett å si for meg, men;snu fokus. Slutt å fokusere på det som har vært. Det er ugjenkallelig borte, og kommer aldri tilbake.

Slutt å lete etter noe(n) å erstatte det med. Det er svine dårlig gjort å påføre en annen det du sitter med nå, bare for at du skal føle deg bedre en kort stund før du går videre.

Finn noe å fokusere på som er BRA for deg, noe som du liker, noe som gjør deg glad. Og bruk energien din på det. Ikke løp etter exn og mare, sjekke og gnage. Ta en tur på fjellet. Legg vekk FB og mobil.

Det b l i r bedre. Plutselig en morgen våkner du opp og kjenner at, jepp! Dette er slett ikke så verst. ;0)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/368230-samlivsbrudd/#findComment-3209270
Del på andre sider

''Hun viser ingen form for følelser etter bruddet, virker som hun kom over meg sekundet hun gjorde det slutt. ''

Sannsynligvis har hun sørget seg ferdig før bruddet. Du så kanskje ikke hva som var i gjerdet, og får ta de vonde følelsene i etterkant.

Jo mer du klarer å fokusere på andre ting og gripe det positive du fortsatt har, jo fortere vil det leges.

Godt du vil bevare et godt forhold til henne for barnets skyld.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/368230-samlivsbrudd/#findComment-3209311
Del på andre sider

Gjest vis at du klarer deg bra alene

Bruk tid og energi på å klare deg bra alene. Da er du mye mer attraktiv for nye kjærester, mer attraktiv å være sammen med som venn / i sosiale lag, er en mye bedre far og har det bra med deg selv uansett om du blir uten partner lenge, eller etablerer deg igjen om en liten stund.

Desperat sjekking vil virke i helt motsatt retning på de overstående punktene.

Får du deg et hyggelig hjem, bruker tid sammen med venner, med barnet ditt. på trening og fritidsaktiviteter, har det bra på jobben.

Å sjekke opp jenter bare for å slukke sorgen er ikke bra hverken for deg eller for jentene du dater.

Viser du derimot at du har det ok alene, og lever et fullverdig liv, så danner du mye bedre grunnlag for det videre livet ditt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/368230-samlivsbrudd/#findComment-3209328
Del på andre sider

Gjest flørtepus

Dir. sittat (Hot love, Tracey Cox).

Kom deg avgårde og flørt rumpa av deg, men gjør deg selv (og dem) en tjeneste, og la alle forhold bli uformelle. Du må gi deg selv tid til å sørge og komme over alt sammen.

Jeg erfarte noe av det samme for ca et halvt år siden. Ble litt desperat og flørtet i øst og vest. Det hjalp faktisk. Jeg kunne fortsette mitt liv og virke og vite at jeg var attraktiv nok til å finne meg ny type når det skulle være. Etterpå slo jeg meg til ro med det :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/368230-samlivsbrudd/#findComment-3210398
Del på andre sider

Bruk tid og energi på å klare deg bra alene. Da er du mye mer attraktiv for nye kjærester, mer attraktiv å være sammen med som venn / i sosiale lag, er en mye bedre far og har det bra med deg selv uansett om du blir uten partner lenge, eller etablerer deg igjen om en liten stund.

Desperat sjekking vil virke i helt motsatt retning på de overstående punktene.

Får du deg et hyggelig hjem, bruker tid sammen med venner, med barnet ditt. på trening og fritidsaktiviteter, har det bra på jobben.

Å sjekke opp jenter bare for å slukke sorgen er ikke bra hverken for deg eller for jentene du dater.

Viser du derimot at du har det ok alene, og lever et fullverdig liv, så danner du mye bedre grunnlag for det videre livet ditt.

Signerer denne! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/368230-samlivsbrudd/#findComment-3211448
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...