Gå til innhold

Forelsket, og moral

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Hei nitty-gritty, takk for ditt svar. Ja, fornuften tilsier at jeg bør velge ham bort, men det er hjertet som gråter, om du skjønner. Jeg vet at jeg er en bagatell i det hele, at det er damen som har det verst. At det er min moral som bør være den rette her, siden hans svikter. Og min, men det skal jeg prøve å rette på. Hadde jeg hatt mistanke om at han gjør dette for sexens del, ville jeg ha "sparket" ham med det samme. Men han har følelser, det er faktsisk slik at han kan nedprioritere sex, bare vi får være sammen. Og jeg har dessverre(?) fått sterke følelser, det er moralen min som ikke bllir overholdt her, jeg er skremt over meg selv, og søker råd hos dere for å se ting klarere.

Takk, jeg synes selv det er synd at nær jeg endelig klarer å både forelske meg og stole på en mann, tilnærme meg han på alle måter, og la ham få ta del i mitt mest private - så er det utrolig vondt at han på dette stadiet er forbuden frukt. Egentlig er jeg aldeles monogam av meg, så de andre beilerene føles uaktuelle. Jeg ønsker å være mere frigjort, på den måten at jeg skulle ha klart å velge mer med omhu, utelukkende single menn. Men hjertet mitt har kapret denne mannen. Jo, det er klart det er spennende med disse andre, men når det blir for mye får jeg faktisk en avsmak, jeg orker liksom ikke å involvere meg med de, om du skjønner. Kanskje jeg skulle ha vist "min kjære" alle tekstmeldingene, men det blir jo for dumt. Det blir som å si; se, jeg er attraktiv og kan få alle disse ved å taste ja. På en måte kunne det vært morro å gjort det, men så var det denne moralen da. Dette ble litt tankespinn :) Men det ligger alvor bak det.

''Takk, jeg synes selv det er synd at nær jeg endelig klarer å både forelske meg og stole på en mann, tilnærme meg han på alle måter, og la ham få ta del i mitt mest private - så er det utrolig vondt at han på dette stadiet er forbuden frukt. ''

At det er vondt, forstår jeg. Men hvordan kan du stole på en mann som i samme øyeblikk bedrar en annen, og tilsynelatende ikke har klare planer om å endre situasjonen? Det er meg en gåte.

Fortsetter under...

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

12

• EnolaGay

5

• 100%ull

4

• nitty-gritty

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Darling Nikki

Det er ikke litt sånn at grunnen til at det gnistrer med denne ene fyren er nettopp fordi du ikke kan få ham da?

Hei Lillemus, takk for ditt svar. Jo, jeg har vært inne på tanken, og spurt meg selv om dette. Dessverre får jeg bare vage svar tilbake fra meg selv (:)), dels fordi det blir en hypotese. Jeg prøver å forestille meg at han gjør det slutt med henne, og velger meg. Jeg ville definitivt hatt blandede følelser, både fordi jeg muligens da stod i en mer risikabel posisjon, og fordi jeg ville nok blitt såret på hennes vegner. Noe jeg allerede er, og har sagt til ham. Han sier at jeg ikke må føle det slik, fordi hun har vert på vei ut av forholdet lenge, men har ikke tatt steget. Han er litt tafatt der, venter på at hun skal bryte ut. Jeg forstår ikke den, det gjør meg i tvil. Samtidig er han en mann til å stole på (på andre måter), og han har aldri fart med løyner. Joda, han gjør i høyeste grad det nå, mot henne. Du ser nok at jeg er forvirret.

Gjest Darling Nikki

''Takk, jeg synes selv det er synd at nær jeg endelig klarer å både forelske meg og stole på en mann, tilnærme meg han på alle måter, og la ham få ta del i mitt mest private - så er det utrolig vondt at han på dette stadiet er forbuden frukt. ''

At det er vondt, forstår jeg. Men hvordan kan du stole på en mann som i samme øyeblikk bedrar en annen, og tilsynelatende ikke har klare planer om å endre situasjonen? Det er meg en gåte.

Hei Elextra og takk for ditt svar. Det er en gåte for meg også. Grunnen til at jeg lufter dette er at jeg er dønn forvirret over både situasjonen og mine egne refleksjoner. Forholdet vårt har ikke vart lenge, jeg føler det er for tidlig å forvente at han skal bryte opp og hoppe til meg. Derfor er jeg "måteholden", betrakter vårt forhold litt på avstand, og tenker MYE. Slitsomt, fordi det er så enten/eller. Jeg er klar over at det mest fornuftige her vil være å bryte, samtidig trekker han meg inn. Joda, om jeg først klarer å bestemme meg, skal nok dette gå bra. Men så lenge han viser den kjærligheten, og jeg er så fortapt i ham, er fornuft og følelser et dilemma. Men takk, det begynner å demre.

Gjest Darling Nikki

En trenger ikke og kan heller i vente støtte på adferden. Derimot vil en hos enkelte kunne få seriøse innspill på de tankene og følelsene en strir med når en kommer i en slik situasjon. For det er faktisk ikke bare gamle griser og lettlivede ludder som kan være uheldige å få hete, men uhensiktsmessige følelser .

Hei "feil forum" og takk for ditt svar. Jeg kunne ikke ha sagt det bedre selv.

Gjest Darling Nikki

Bare husk at "umulige" forhold svært ofte gnistrer mer enn de legitime; nettopp det forbudte ved situasjonen gir ekstra spenning og tiltrekning. Synd, men sant.

Hei igjen, Elextra, og takk for dette svaret også. Dessverre tror jeg du har rett, men jeg skulle virkelig ønske at du tok feil.

Hei bananflue. Jeg synes det er helt greit at du mener dette, har bare lyst å vite hvorfor? Om du leser mitt svar til EnolaGay, ser du kanskje at jeg skulle ønske jeg var det. Blir faktisk takknemlig for svar, selv om det sikkert blir negativt ladet.

.

Kan du virkelig ha kjærestefølelser med alle disse mannfolka...eller klarer du å bare knulle i vei som en annen robot?

For meg så blir dette å drive hor...uten å motta penger...

Tror ikke denne form for forhold er bra for psyken over lengre tid...

Annonse

.

Kan du virkelig ha kjærestefølelser med alle disse mannfolka...eller klarer du å bare knulle i vei som en annen robot?

"Kan du virkelig ha kjærestefølelser med alle disse mannfolka...eller klarer du å bare knulle i vei som en annen robot?

For meg så blir dette å drive hor...uten å motta penger..."

Det var veldig? Les hva hun skriver før du slenger ut av deg ord som dette her. Hun er forelsket i en mann som er i et forhold og hun har noen beilere som hun ikke har noe forhold til. Det betyr ikke at man ligger med alt og alle.

"Kan du virkelig ha kjærestefølelser med alle disse mannfolka...eller klarer du å bare knulle i vei som en annen robot?

Det var veldig? Les hva hun skriver før du slenger ut av deg ord som dette her. Hun er forelsket i en mann som er i et forhold og hun har noen beilere som hun ikke har noe forhold til. Det betyr ikke at man ligger med alt og alle.

''Jeg har for tiden 5 menn, i tillegg til denne''

Hun skrev dette...og det er nok for meg til å ha min mening...

Les resten av setningen?

" Jeg har for tiden 5 menn, i tillegg til denne Drømmemannen min, som er veldig på hugget. Har ikke noe forhold til disse"

nitty-gritty

Hei nitty-gritty, takk for ditt svar. Ja, fornuften tilsier at jeg bør velge ham bort, men det er hjertet som gråter, om du skjønner. Jeg vet at jeg er en bagatell i det hele, at det er damen som har det verst. At det er min moral som bør være den rette her, siden hans svikter. Og min, men det skal jeg prøve å rette på. Hadde jeg hatt mistanke om at han gjør dette for sexens del, ville jeg ha "sparket" ham med det samme. Men han har følelser, det er faktsisk slik at han kan nedprioritere sex, bare vi får være sammen. Og jeg har dessverre(?) fått sterke følelser, det er moralen min som ikke bllir overholdt her, jeg er skremt over meg selv, og søker råd hos dere for å se ting klarere.

Takk, jeg synes selv det er synd at nær jeg endelig klarer å både forelske meg og stole på en mann, tilnærme meg han på alle måter, og la ham få ta del i mitt mest private - så er det utrolig vondt at han på dette stadiet er forbuden frukt. Egentlig er jeg aldeles monogam av meg, så de andre beilerene føles uaktuelle. Jeg ønsker å være mere frigjort, på den måten at jeg skulle ha klart å velge mer med omhu, utelukkende single menn. Men hjertet mitt har kapret denne mannen. Jo, det er klart det er spennende med disse andre, men når det blir for mye får jeg faktisk en avsmak, jeg orker liksom ikke å involvere meg med de, om du skjønner. Kanskje jeg skulle ha vist "min kjære" alle tekstmeldingene, men det blir jo for dumt. Det blir som å si; se, jeg er attraktiv og kan få alle disse ved å taste ja. På en måte kunne det vært morro å gjort det, men så var det denne moralen da. Dette ble litt tankespinn :) Men det ligger alvor bak det.

Jeg snakker ikke om moral. Jeg snakker først og fremst om hva du skal forvente i ditt liv.

Som sagt: Han synes ikke du er et lett eller selvsagt valg. Han synes du er grei nok.

Er det virkelig bra nok for deg?

Videre snakker jeg om å ta hensyn til medmennesker i det vi sier og gjør.

Med dette tema er jeg redd du ikke kan forvente konstruktive innspill på dette forum. Her er det kun monogame kj.. - unnskyld kvinner.

Ja, her er det faktisk litt vanskelig for oss monogame kjærringer å gi et fornuftig svar. Jeg er tross alt ikke vant med å ha 5 beilere som er på hugget og kommer hjem til meg fordi de enten har lyst på sex eller et fast forhold. Jeg fatter ikke at noen i det hele tatt klarer å holde så mange "på gress", i tillegg til å ha et forhold til en som er i et forhold med en annen. Situasjonen er for absurd til at jeg klarer å sette meg inn i den. Sorry.

Hei.

Jeg må innrømme at dette blir litt for mye for meg til at jeg klarer å sette meg inn i det og gi råd.

Jeg skal prøve å gi et svar allikevel.

Disse 5 som går på gress/beilerne. Jeg tenker at det er en grunn til at de blir gående på gress? Gjør du noe for å "beholde dem der"? Vil du bli kvitt dem?

Når det gjelder Drømmemannen som allerede er i et forhold, så må jeg råde deg til å tenke nøye over hva han gjør mot den han nå er i et forhold med. Jeg _tror_ han vil kunne gjøre akkurat det samme mot deg hvis dere får lignende dårlige perioder.

Gjest Darling Nikki

.

Knulle i vei som en robot, og drive hor uten å motta penger. Jøss, du kan virkelig få lirket ting ut av deg. Ved første lesning klarte du _nesten_ å såre meg, men heldigvis ble dette bare for dumt. At du inisinuerer at jeg er en hore, fordi jeg har 5 mannfolk som til stadighet prøver seg - og jeg avviser dem, er ikke til å tro. Beklager, men du høres ut som en av disse bitre, sjalu kvinnene(?) som dessverre har stor makt i samfunnet. Takk for ditt svar.

Annonse

Gjest Darling Nikki

Takk, XbellaX

Gjest Darling Nikki

Jeg sier som XbellaX, les setningen ferdig før du dømmer. Her er det jo tydelig at du leser stykkvist, og lager dine egne oppfatninger av hva som faktisk står.

Gjest Darling Nikki

Les resten av setningen?

" Jeg har for tiden 5 menn, i tillegg til denne Drømmemannen min, som er veldig på hugget. Har ikke noe forhold til disse"

Tusen takk igjen, XbellaX, jeg setter virkelig pris på at du orker å forsvare dette utspillet. Veldig glad for det. Ønsker deg en fin dag.

Gjest Darling Nikki

Hei.

Jeg må innrømme at dette blir litt for mye for meg til at jeg klarer å sette meg inn i det og gi råd.

Jeg skal prøve å gi et svar allikevel.

Disse 5 som går på gress/beilerne. Jeg tenker at det er en grunn til at de blir gående på gress? Gjør du noe for å "beholde dem der"? Vil du bli kvitt dem?

Når det gjelder Drømmemannen som allerede er i et forhold, så må jeg råde deg til å tenke nøye over hva han gjør mot den han nå er i et forhold med. Jeg _tror_ han vil kunne gjøre akkurat det samme mot deg hvis dere får lignende dårlige perioder.

Hei Mandolaika, takk for at du svarer likevel :) Det er for mye for meg også. Jeg avviser dem vennlig, men har aldri latt dem tro det kan bli noe, jeg er bestemt der. Jeg har ingen formening om hvorfor de fortsetter. Senest i går kveld fikk jeg sms av to av dem. Jeg svarte ikke. Hva skal jeg svare, liksom? Har sagt nei flere ganger, over flere måneder. Minst like mange ganger har jeg ikke svart i det hele tatt. Ja, jeg vil bli kvitt dem. De plager meg ikke direkte, men jeg liker ikke dette, slik det kanskje kan virke (på noen). Jeg kan heller ikke fortelle hver av de 5 at jeg har disse andre som prøver seg. Det blir også for dumt. Jeg liker ikke å såre dem, men har som sagt gitt tydelig beskjed om at jeg ikke er interessert. En av dem kommer av og til med gaver til meg, hjemmelagde. Det er vanskelig å ta imot, når jeg samtidig må (fortsatt) gi uttrykk for at jeg ikke vil ha ham. Luksusproblem vil kanskje noen mene, men jeg er et følelsesmenneske, liker ikke situasjonen.

Du har nok mest sannsynlig rett i den siste setningen.

Gjest Darling Nikki

Hvis han var forelsket og glad i deg, ville han ha gjort det slutt med dama for lenge siden.

Sint og sjalu har dama hans all grunn til å være, han gir henne jo gode grunner til det.

Hei Zoo, takk for ditt svar. Ja, du har nok rett i det dersom det går tid. Jeg vet han er både forelsket og glad i meg (og nei, jeg er ikke innbilsk, faktisk langt i fra), men han er nok en mann av den sorten som kan la ting skure og gå, for å unngå konflikter.

Sint og sjalu har hun ikke hatt grunn til å være før akkurat nå. Hun har vært det hele veien, uten at han så mye som har sett ekstra på en annen dame. Forholdet deres har vert over og delvis over mange ganger, nettopp på grunn av hennes hetsing. Hun har "truet" med diverse brudd og andre menn, han var vel begynt å gå lei, lenge før vi innledet vårt slags forhold.

Gjest Darling Nikki

Hennes tidligere sinne og sjalusi før han møtte deg kommer sikkert ikke av ingenting...

Jeg har vært inne på tanken mang en gang, jeg har spurt han om dette, samt en felles bekjent, og vi har jobbet tett i flere år. Han er ikke typen. På mange måter en "kjedelig" person. Selvsagt kan du ha rett likevel. Det er nok den usikkerheten som begrenser meg, ellers hadde jeg nok vært ivrigere på å få han for meg selv. Men, den typen er jeg ikke :) Er nok en som holder meg litt i bakgrunnen til området er trygt. Derfor er det kanskje ekstra rart at jeg har gitt meg hen, mens han fremdeles er i et forhold. Det er ikke "meg" i det hele tatt, om du forstår. Det er nok fordi han har sagt han vil ut av forholdet. Men slike historier har vi jo hørt før. Så om ikke han gjør alvor av det, trekker jeg meg.

Hei EnolaGay, takk for ditt svar. Du kan nok ha rett, det er lett å bli høy på seg selv med 5 beilere og en opptatt mann. Tingen er bare at jeg føler meg ikke høy på meg selv, jeg er en jordnær og treig dame. Jeg ønsker ikke noe fra disse andre mennene, ikke engang deres tilnærminger. Jeg er aldri ute på fest, eller andre tilstelninger, bortsett fra private selskaper ca en gang eller to i året. Det hender aldri at jeg tar kontakt med disse mennene, jeg treffer dem helt tilfeldig på butikken, på tur, eller hva det nå måtte være. Disse har holdt på lenge, det er ikke noe nytt. Det er flere også, men de er mer perifere. Kanskje jeg burde blitt høy på meg selv? Men det er jeg ikke, bortsett fra at jeg ser at dette ikke er vanlig hos bekjente. Derfor forteller jeg aldri noen om disse, fordi det høres for dumt ut. Her er jeg anonym (som dere), og kan spørre lettere om slike egentlig hysj-hysj ting. Om dere/du vil oppfatte meg som dum og høy på meg selv av den grunn, er opp til deg/dere. Når det er sagt hadde det vært fint å vite hva det er som får deg til å tro at jeg er høy på meg selv. Er det den setningen du skrev i svaret ditt, eller ligger det mer bak? Jeg skulle faktisk ønske du hadde rett, jeg tror det ville vært en befriende følelse å være høy på seg selv.

"Dette kan høres dumt ut, men. Jeg har for tiden 5 menn, i tillegg til denne Drømmemannen min, som er veldig på hugget. Har ikke noe forhold til disse, men de ringer, sender e-mail, sms, og kommer hjem til meg, i håp om mer. Noen ønsker bare sex, noen et fast forhold"

Det du sier over her, henger ikke på greip i forhold til det du sier under her. Hvordan vet du at enkelte av dem kun ønsker sex, om du "bare møter dem på butikken en gang i mellom"?

"Jeg ønsker ikke noe fra disse andre mennene, ikke engang deres tilnærminger. Jeg er aldri ute på fest, eller andre tilstelninger, bortsett fra private selskaper ca en gang eller to i året. Det hender aldri at jeg tar kontakt med disse mennene, jeg treffer dem helt tilfeldig på butikken, på tur, eller hva det nå måtte være."

Ingen menn oppfører seg slik du sier her uten at noe trigger dem.

Og jeg tipper at det handler om kun sex, for alle seks (!) menn. Og at du selv gjør et eller annet, kanskje ubevisst (høy på deg selv og tror faktisk at de VIL noe med deg?) for å holde dem gående.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...