Gjest Stor ,feit og deprimert Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Jeg har brukt de siste 30 årene av mitt liv på jobbing og hvile helt til først psyken tok farvellog nå kroppen. Jeg har 1 mål gresstomt og når det regner mye må jeg klippe gresset 2 gr i mnd med en liten håndklipper type selvgående 5 hk.(av 4 hjul så er det bare de 2 bakerste som drar) Da jeg har hatt stillesittende jobb i ca 20 år,og har hatt usunne matvaner,har jeg klart å lande på 145-150 kg.(Jeg har 2 badevekter med 5 kg differanse) Jeg tar betablokker Cervedilol 6,25x2 og Ramipril 5mgx2. Kolestrol er ubehandlet men noe høyt. Fastlegen sier det er innenfor "det normale" Jeg bor på landet alene i ett stort hus uten trapper.Jeg kjører bil for den minste ting da det er 2-3 km til butikk,post og bank.Hadde jeg sykklet hadde jeg fått hjertestans etter 500 meter.Min almenstistand er så dårlig at jeg føler meg ofte svimmel.Jeg blir noen ganger kvalm uten å vite hvorfor.Jeg spiser noe uregelmessig,da jeg ikke spiser med mindre jeg er sulten. Har gått på citalopram 20 mg i ca 5 år med stive ledd og muskler som resultat.Har akkurat gått over på Zoloft 100 mg. Spiser altid frokost,(ca kl 12)men glemmer ofte lunsj.(ca kl 16). Middag ca kl 20 og nattmat ca kl 24.Spiser kneipp til lunsj og nattmat 2-3 skiver med lettmelk.Frokost:Weetabix 4 biter eller fullkornsblanding.med lettmelk. Klarer ikke å slutte med cola og potetgull.Tar h-melk i kaffen,aldri fløte.Men det blir nok sjokolade eller kjeks. Jeg trimmer ikke lenger,siden jeg blir svett bare av å sitte stille ute i 25 graders varme i bare kortbukse.Svetter bare i ansiktet,men det renner! Selv om jeg tar det med ro og sover middag 1-2 timer hver dag,har keg dårlig samvittighet for alt jeg ikke får gjort. Trenger hjelp til å se min egen 62 års dag. Synes det er ubehaglig å gå på asfalt,men er grus noe bedre? Går jeg mer enn 500 meter nå vil jeg antageligvis få hjertestans,eller falle om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/368261-150-kg-tung-52-%C3%A5r-og-svimmel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SMIRnøff Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Hvorfor vil hjertet ditt stoppe? Drikk Pepsi Max. Det hjelper veldig... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/368261-150-kg-tung-52-%C3%A5r-og-svimmel/#findComment-3209469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Ta en titt på lavkarbo.no der er det mange som er minst like store som deg og enda større. ) Lykke til med en bedre livsstil! Og nei, du får neppe hjertestans om du går 500 m. Gå f.eks. 400 m frem og 400 m tilbake noen ganger om dagen, så skal du se at det går bra. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/368261-150-kg-tung-52-%C3%A5r-og-svimmel/#findComment-3209476 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest opp og hopp Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Her er det bare én ting som gjelder. Slutt å syns synd på deg selv og kom deg ut og gjør noe! Du VET bedre, nå er det bare å GJØRE noe med det. Du dør ikke av å gå 500m. Du dør ikke av å svette. Du dør ikke av å puste litt tungt eller føle litt ubehag i muskler og ledd. Du dør av all potetgullet og colaen, kjeksen og sjokoladen du tyller i deg. Du dør av inaktivitet og av dårlige unnskyldninger. Neste gang du handler skriver du liste først, - kun sunn mat. Sørg for å ha gulrøtter og epler tilgjengelige om du blir fysen. Så skraper du opp penger til å kjøpe deg en ordentlig plenklipper slik at du kan få klippet plenen regelmessig. Både plenen og du trenger det. Mens du er ute på farten sørger du for å få kjøpt skikkelig joggesko. 1. Ikke noe mer selvmedlidenhet 2. Ingen flere unnskyldninger 3. Handling! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/368261-150-kg-tung-52-%C3%A5r-og-svimmel/#findComment-3209481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.