Gå til innhold

Anbefalte innlegg

frøkenfryd33
Skrevet

Hei! Jeg fikk nettop en kraftig blødnig i underlivet er gravid i 7 uke, det kom lyst blod blanda med vann, og etter på kom det en liten blod klump ut, er litt rår i magen føler som mensen smerter. Kan det være spontanabort??? Hilsen redd

Skrevet

Det høres dessverre slik ut. Ring legen din og spør om du skal foreta deg noe.

Gjest kontakt legen din
Skrevet

Klart det kan .....

Jeg hadde blødninger i uke 9, det første jeg gjorde var å kontakte legen min ....

Det viste seg at det var blødninger som kunne komme av at vi hadde hatt samleie kvelden før.

Det kan også være andre ting.

Gjest kontakt legen din
Skrevet

Klart det kan .....

Jeg hadde blødninger i uke 9, det første jeg gjorde var å kontakte legen min ....

Det viste seg at det var blødninger som kunne komme av at vi hadde hatt samleie kvelden før.

Det kan også være andre ting.

glemte å skrive at alt gikk bra hos oss !!!! aborterte ikke.

Skrevet

Jeg hadde en liten blødning i uke 8 i første svangerskap og en stor blødning i uke 14 i tredje svangerskap - begge gangene gikk det helt fint :-)

Men kom deg til legen og sjekk :)

frøkenfryd33
Skrevet

Det høres dessverre slik ut. Ring legen din og spør om du skal foreta deg noe.

Ok men er det 100% sikkert?? Er usikker

Skrevet

Når du sier det var lyst blod, så tror jeg det indikerer at det ikke nødvendigvis var en abort. Men jeg er ikke sikker altså.

Skrevet

Ingen kan si det 100% sikkert uten ultralydundersøkelse. Det er massevis av eksempler på gravide som har hatt store blødninger, kanskje mistet et tvillingfoster el.l., og likevel har fullført svangerskapet.

Skrevet

Det kan være det, men det kan også ikke være det. Du bør kontakte lege og bli undersøkt.

frøkenfryd33
Skrevet

Når du sier det var lyst blod, så tror jeg det indikerer at det ikke nødvendigvis var en abort. Men jeg er ikke sikker altså.

Men har hatt litt rødt blod den siste gangen jeg var på dø ???

Er usikker enda om det er spontanabort

Mette Moen, Gynekolog
Skrevet

Ja, det kan være abort. Jeg synes at du skal få en undersøkelse hos gynekolog som kan foreta ultralydundersøkelse av deg. Kontakt din lege for time eller henvisning. Hvis du ikke blør noe videre, haster det ikke så veldig, men ved menstruasjonslignende blødning og/eller smerter, bør du søke lege.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Skrevet

Jeg vet ikke, jeg skrev bare at det kan høres sånn ut. Du må til nærmere legeundersøkelse for å få bekreftet noe som helst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...