lill2 Skrevet 12. oktober 2001 Del Skrevet 12. oktober 2001 hei. for et år siden hadde jeg en spontanabort. da hadde jeg nettopp sluttet på p-piller å ble gravid med det samme. etter spontanaborten ble jeg gravid igjen med det samme. det var mye usikkerhet i livet mitt da, så jeg tok en abort, som er noe av det verste jeg noen gang har opplevd. jeg fikk en pille jeg skulle stikke opp i skjeden på kvelden slik at det skulle vide ut kjedeåpningen min. det skulle ikke være normalt å få blødninger før opperasjonsdagen. jeg fikk kraftige smerter i underlivet, og når jeg sto opp neste dagen blødde jeg kraftig. da jeg kom på sykehuset hadde jeg da allerede fått en abort av pillen, så de måtte foreta en utskrapning. dette har vært en stor påkjenning for meg, og noe både jeg og samboeren min har angret på, og vi vil fortsatt ha barn. vi tenkte vi skulle komme oss over det som hadde skjedd da, og legge alt på is en stund. det har vi nå gjort og vi har forsøkt å få barn igjen 4 måneder, men det har fortsatt ikke skjedd noe. jeg er veldig redd for at det skal ha skjedd noe, siden jeg fra før hadde så lett for å bli gravid. jeg har også fått en klumpete, slimete mens. dette har jeg heller aldri hatt før. jeg lurer på om jeg kan ha blitt steril, selv om jeg vet at det er veldig liten sjanse for at det skal skje... jeg er veldig bekymret og håper du kan hjelpe meg.... -lill- 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36840-etter-abort/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 13. oktober 2001 Del Skrevet 13. oktober 2001 Fire måneder er ikke lenge å ha forsøkt, ha litt mer tålmodighet. Hvis en abort forløper uten komplikasjoner som det synes å være tilfelle med deg, så er det ikke øket risiko for sterilitet. Går det et år kan dere tenke på å søke hjelp. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36840-etter-abort/#findComment-140664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.