Gå til innhold

Sår/utslett rundt endetarmen etter sex

Anbefalte innlegg

Hei. Etter anallek for litt over en uke siden har jeg opplevd svie/kløe og til tider store smerter når jeg har avføring. Det har også vært noe blod. Smertene og blodet er borte, men jeg har noen røde flekker som ser ut som typisk sår bak, og gir sterk svie og føles betente. Har en følelse av at det væsker litt, men ikke nok til at det kan "bevises". Noen av hevelsene har fått skorpe. Jeg er ofte plaget med rød og sår hud, men det går over i løpet av natten som regel. Tenkte med en gang at det kunne være en alergisk reaksjon, men det burde vel ha gitt seg, og jeg har aldri vært plaget med alergi. Har prøvd med Silulen, AC3 Comfort og Fucidin, men føler ikke at noe hjelper. Har du noen løsning på problemet?

Fortsetter under...

Gjest Hemoroider, tror jeg.

Høres veldig ut som om du kan ha fått en rift, noe som kan være veldig smertefullt og gi blodig avføring. Samtidig vil jeg tro at du har hatt innvendige hemoroider som av og til kommer utenfor endetarmspåningen. Til hemroider har jeg selv brukt Sheriproct salve. Men siden du har hatt dette en stund bør du nok oppsøke lege. Noen hemoroider kan ikke kureres med salver, og må opereres vekk. Du trenger ikke fortelle legen hvorfor problemene har oppstått, hemoroider er noe spesielt vi kvinner er plaget med, og leger ser sånt ofte. Men du bør vel egentlig ta det litt rolig med analsex fremover.

Gro Isachsen, Sexolog

Om smertene vedvarer bør du oppsøke lege for å få hjelp. Hva som har forårsaket sår eller utslettet kan jeg bare spekulere i. Kan det ha blitt for tørt rundt analåpningen, slik at det er gnagsårlignende sår du opplever? Alle må bruke rikelige mengder glidemiddel når de har analsex.

Om det blir svært tørt, er det lettere å få rifter i analen og de kan bli betente. Snakk i tilfelle med legen om det.

Dessverre er det noen som får allergiske reaksjoner av noen typer glidemiddel. Om du tror det kan være tilfellet anbefaler jeg at du går over til annen type glidemiddel for framtiden. De fleste får størst utbytte av vannoppløselige glidemiddel, der du eller partneren ofte påfører spytt for å gjenoppfriske virkningen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...