Gjest RFD Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Jeg har grunn til å tro at jeg kan ha blitt dopet ned med en sprøyte av en ukjent mann og frykter HIV-smitte. Etter ca 1,5 uke fikk jeg smerter i venstre overarm, i den armen jeg antar sprøyten ble satt, kjentes ut som en sår, litt sviende muskel, varte ca 1 uke. Etter ca 3,5 uker fikk jeg det jeg antar er leverbetennelse. Dagen før hadde jeg drukket ett glass rødvin (dumt, men tenkte meg ikke om). Disse smertene ligger og ulmer, og "stikker" av og til litt ekstra. Jeg hadde for mange år siden kyssesyken, og mener å gjenkjenne disse smertene. Jeg har lest at symptomer som ninner om kyssesyken kan være tegn på HIV-infeksjon. På den annen side har jeg ikke halssmerter eller andre tydelige symptomer, er kun litt slapp og utenfor. Tyder dette på HIV-infeksjon, eventuelt at leverbetennelsen er kommet før de andre symptomene som antakelig vil komme? Jeg har også lest om hepatitt A,B,C. Er det sannsynlig at dette gir seg utslag i leversmerter først, uten andre tydelige symptomer, og at andre symptomene kommer senere? Jeg drakk mye alkohol denne kvelden. Kan leversmertene være en reaksjon på dette, hele 3,5 uker senere, ettersom jeg tok ett glass vin? Prøver vel å klamre meg til et halmstrå for å finne andre forklaringer på disse leversmertene, men finner egentlig ingen annen logisk forklaring enn at det må være HIV. Smertene har nå vart i 3 dager. Er disse smertene i seg selv farlig, og når bør jeg forvente at de er borte? Jeg bor på et mindre sted og har tenkt å ta tester i Oslo. Vil fastlegen min bli underrettet om disse prøvene? Dette har vært en så traumatisk opplevelse at jeg ikke orker tanken på å snakke om dette med fastlegen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/368503-symptomer-p%C3%A5-hiv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Det er vanskelig å gi noe kategorisk og sikkert svar hva dine symptomer skyldes. Jeg har ingen grunnlag til å si noe om din historie om neddoping med sprøyte. Det må andre kunne svare på. Hvorvidt du er blitt infisert med >HIV i en sliok sammenheng, kan jeg selvfølgelig ikke benekte, men det er kanskje ikke såp mye som tyder på det. Symptomene du beskriver er ikke typiske HIV symptomer. Når det gjelder leverbetennelse er det vanskelig å si noe om det uten at jeg vet at det er faktisk stilt diagnose: leverbetennelse. Det er ikke så lett å gjøre det uten skikkelig undersøkelse. Dette med litt slapp og utenfor"-symptomene kan skyldes så ye utebn at de behøver å være alvorlig. Jeg er enig med deg i at den sikreste måten å bli kvitt dine mistanker og engstelsen å ta en blodprøve ca 6-8 uker etter at det hendte og undersøke prøven på HIV og eventuelle andre ting du mistenker. Det er ikke nødvendig at din fastlege blir underrettet om du ikke ønsker det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/368503-symptomer-p%C3%A5-hiv/#findComment-3213596 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.