Gjest Nidawi Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Hei. Sliter med törr og sår hud på penis. Dette oppstår kun ved samleie, og ikke når jeg selv spiller på fela. Den törre huden oppstår litt sporadisk, men er i hovedsak lokalisert överst, ved og på forhuden. Sårene kommer rundt de samme stedene, og kan starte som små rifter, men utvikler seg siden til åpne sår på noen mm bredde. (dersom samleiet vedvarer) Til tider kjennes det som om forhuden blir for trang, slik at jeg ved samleie får plutselige rifter når jeg entrer min sexpartner. Både den törre og såre huden forsvinner dersom jeg ikke har samleie på noen dager. Utover dette dusjer jeg ca annenhver dag, og bruker da såpe på og rundt penis. Er veldig nöye med å vaske av all såpen med vann, for så å påföre hudkrem for veldig törr hud. Min sexpartner har og samme problem, noe som kommer i underkant og på siden av vagina. Hun er mer plaget av törr hud, og har per dags dato ikke opplevd sår eller rifter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/368587-t%C3%B6rr-og-s%C3%A5r-hud-p%C3%A5-penis/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Langeland, hudlege Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Hei ! Slik du beskriver det behøver det ikke være hudsykdom eller infeksjon , men kanskje mer et "mekanisk" problem. Foreslår at du/ dere forsøker litt med intimolje / krem evt fuktighetskrem som kan redusere friksjonen og tendens til sår og sprekker. Dersom forhuden din er trang ved ereksjon , kan du også snakke med legen om henvisnng til urolog for evt å få foretatt en "forhudsplastikk" som gir bedre plass og reduserer tendens til sprekkedannelse på den måten . En slik operasjon er ikk full omskjæring , bare en justering som gjøres poliklinisk med m inimale smerter og vanligvis ikke noe problemer etterpå. Mvh fra Hudlegen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/368587-t%C3%B6rr-og-s%C3%A5r-hud-p%C3%A5-penis/#findComment-3216923 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.