Gå til innhold

Ungt par Ønsker barn

Anbefalte innlegg

Gjest PinkPrincess

vi er et par på 25/26år, som har bestemt oss på å prøve å få barn. Vi har ikke prøvd lenge, men syntes vi prøve vell hardt på å bli gravide. jeg sluttet på p pillen 30mai 2011. etter den datoen har jeg ikke sett noe til tante rød. jeg har snart brukt en formue på graviditetstester, men alle er negative. tok en senest i dag, da denne også var negativ . jeg begynner å bli urolig, og utolmodig, er det normalt at dette tar så lang tid vi har lest på nettet at det lønner seg for å dobble sjansene for å bli gravid er å ha samleie anhver dag. vi gjør også dette, så trodde vi hadde hatt et utslag nå. er det noe tips eller triks vi kan gjøre for å bli gravide. eller i det minste så jeg får mensen tilbake? har lest masse på nettet og blir nesten forvirret av alle rådene jeg får... er det noe galt med meg der nede? er det at samboeren min har redusert fart på rompetrollene sine? takker for alt av svar....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/368605-ungt-par-%C3%B8nsker-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nella O Tella

Det er mulig det kan ta en stund etter at man har sluttet med ppiller. Synes det er rart at du ikke har fått mensen, men kanskje det kan være sånn etter å ha sluttet med pillen. Synes dere kan oppsøke gynekolog om du er nervøs. Det kan være godt å få høre at alt er ok, som det sikkert er. Når du får mensen tilbake kan du bruke eggløsningstest for å se når du har eggløsning.

Det er sikkert lurt å ikke stresse med dette. Og forsøke å tenke skjer det så skjer det. Men sikkert lettere sagt enn gjort :)

Mette Moen, Gynekolog

Det er mulig det kan ta en stund etter at man har sluttet med ppiller. Synes det er rart at du ikke har fått mensen, men kanskje det kan være sånn etter å ha sluttet med pillen. Synes dere kan oppsøke gynekolog om du er nervøs. Det kan være godt å få høre at alt er ok, som det sikkert er. Når du får mensen tilbake kan du bruke eggløsningstest for å se når du har eggløsning.

Det er sikkert lurt å ikke stresse med dette. Og forsøke å tenke skjer det så skjer det. Men sikkert lettere sagt enn gjort :)

Hvis menstruasjonen ikke har kommet tilbake etter 3-6 måneder, bør det sjekkes.Vennlig hilsen

• 2 måneder senere...
Mette Moen, Gynekolog

Det kan ta opp til et år eller mer før du får mensen tilbake. Jeg sluttet på p pillene i november 2010 og har enda ikke fått den tilbake...

Hvis menstruasjonene ikke kommer tilbake etter ca 3 måneder, bør det sjekkes.

vennlig hilsen Mette H Moen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...