Gå til innhold

Underlivet

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei, jeg har noen spørsmål jeg håper du kan lese nøye igjennom og svare på. Jeg er en mann i 60 årene, og mener å oppleve at min penis i slapp tilstand blir mindre og mindre for hvert år. Kan det stemme? Nå er den mange ganger bare 4-5 cm, mens størrelsen er stabil i erigret tilstand (ca 14 cm). (For ca 25 - 30 år siden ble jeg sterilisert.) P.g.a. Min lille penis så vil jeg aldri gå i noe badeland /svømmehall da der må man dusje naken. Likeledes er det flaut å gå i badebukse når man ikke har større penis enn mine små barnebarn. Er det noe medisin som kan stimulere penis slik at den blir litt større i slapp tilstand? Jeg tenker på det mannlige hormon testoren? Etter hvert som man eldes så kan jo blodårene i kroppen tettes til av fett. Kan det samme være årsak med blodårene i penis slik at dette kan være grunnen til at penis har "skrumpet inn" ?? Stemmer det at onanering gjør penis mindre på sikt? Jeg kjenner litt smerter i underlivet. Det føles ut som det kommer fra den venstre siden i pungen og så går smertene litt inn i venstre side av underlivet. Kan det være kreft i testikkel eller prostata? Hvordan føles dette hvis man har det, og hvordan påvises det? Jeg nevnte det for min fastlege og han tok en titt på den lille tissen min, men kunne ikke finne noe galt. Kan jeg bestille time hos en urulog selv, eller må man alltid gå veien om en fastlege?. 8. Jeg bruker en del medisin, kan dette være årsaken til disse problemene? Isoptin Retard 240 mg Atacand 8 mg Amlodipin Sandoz 5 mg Simvastin Ratiopharm 20 mg Thyroxin 100 mikrogram Albyl E 75 mg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/368620-underlivet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest slapp hud

Mange menn opplever det som om at penis blir mindre når de blir eldre. Det som skjer er ikke at penis blir mindre, men at huden og underhudsfettet rundt penisroten blir slappere og dermed "henger" litt. Nederste del av magen vil da henge litt nedover penisroten, og få penis til å se kortere ut. Den er ikke kortere, den er bare tildekket! Og det skjer med alle, det er bare mer tydelig hos dem som har mer underhudsfett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/368620-underlivet/#findComment-3213498
Del på andre sider

Stig Bruset - Alt. medisin

Med alderen kan penis bli litt mindre pga mindre hormonstimulering, men oftest handler det om at kroppen endret seg og at vi får mer fett og løs hud rundt roten av penis. Onanering gjør ikke penis mindre og dette er ikke typiske tegn ved kreft i underlivet. Du kan gjerne bestille time direkte hos en urolog, men det blir rimeligere med henvisning fra fastlege. De fleste større byer har sannsynligvis urolog. Det kan være aktuelt å måle dine hormonnivåer som testosteron og SHBG som binder testosteron i blodet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/368620-underlivet/#findComment-3214496
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Det er synd at dette skal hindre deg i å bruke svømmehaller. Nå er det blitt mer og mer vanlig med skillevegger i offentlige dusjer, sjekk om det er det i din svømmehall/badeland. Ikke bruk liten tettsittende badebukse. Kjøp en badeshorts. I den synes ikke størrelsen på penis.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/368620-underlivet/#findComment-3214500
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...