Gå til innhold

Hvor kvalm er kvalm nok?!

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Hei

Jeg har slitt med kvalme siden uke 6 og er nå i uke 16. Jeg kaster opp ca. annenhver dag, men ligger det meste av dagen. Prøver jeg meg på en liten tur ut er jeg forferdelig dårlig resten av dagen. Jeg har prøvd alt, med unntak av det som finnes på resept og som jeg ikke egentlig er villig til å prøve. Jeg brekker meg av nesten all matlukt og klarer ingenting av det jeg spiste før. Får i meg væske og nok til at jeg ikke går ned i vekt, men heller ikke noe opp.

Hva er fremtidsutsiktene? Jeg er så fotvilet og har mistet mye av livsgnisten min. Fortiden er jeg sykemeldt. Kan man risikere å ha det slik hele svangerskapet? Hvor stor er sjansen for det? Trodde det skulle gå over ved 12-14 uker med datoene kom og kvalmen vedvarer.

Hilsen fortvilet

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36868-hvor-kvalm-er-kvalm-nok/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Dessverre er det noen som er plaget med kvalme i langt mer enn de vanligste 12-14 ukene. Jeg skjønner at dette er tøft for deg, og jeg har forståelse for at du ikke har lyst til å bruke medikamenter. Jeg vet imidlertid at svært mange for tiden har glede av å få akupunktur mot svangerskapskvalme. Etter 4-6 behandlinger er de fleste symptomfri, er jeg blitt fortalt. Du kan forhøre deg litt og finne ut om det er noen seriøse akupunktører som har erfaring med slik behandling. Ellers regner jeg med at du har erfaring med alle de "gode råd" som er å få, alt fra små måltider, tørre kjeks på senga, ingefær osv., så jeg skal ikke si så mye mer om det. Det viktigste er at du er flink å drikke, spise det du orker, ta kosttilskudd, sove og hvile mye og håpe på at menneskene rundt deg tar godt vare på deg. Lykke til videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...