Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jeg er ei dame på 43 år. Jeg har hatt veldig vondt i korsryggen de siste 3 mnd. Det er spesielt på morgenen.Må rulle meg forsiktig ut av senga. Bruker veldig lang tid. Når jeg kommer meg opp av senga og går litt, går det over. Av og til kommer det mer utover dagen og spesielt på ettermiddag/kveldene. Da er det korsryggen og venstre rumpeball og ned hele beinet. Dette er store smerter. Var hos vikar lege i sommer og han sa det er noe forbi gående. Dette var noe han trodde da. Jeg har aldri hatt vondt i ryggen før. Håper på positivt svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/368694-isjas/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Typiske symptomer for isjias er stråling av smerter nedover benet og noen ganger helt ut i foten. Utbredelsen av stålesmertene (bakside, side, forside av benet) kan gi indikasjon hvilken nerve som har det trangt. I tillegg kan typiske symptomer være nummenhet og nedsatt kraft i benet. Legen kan gjøre noen tester for å avklare om det kan være isjias som f.eks. å la pasienten ligge på rygg mens man løfter bena et for et opp i lufta. Hvis strålesmertene øker styrker det teorien om et skiveprolaps. Hvis det er nødvendig vil et MR bilde vise om det er et skiveprolaps. De fleste prolapser har en god prognose og smertene pleier å avta etter de første ukene og være forsvunnet i løpet av 3-4 måneder.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/368694-isjas/#findComment-3215033
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...