Gjest Inger Marte Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Jeg har aldri greid å få orgasme under samleie eller ved onanering. Selv om jeg tar masse på klitoris under samleie, blir det bare en slitsom intens følelse, så jeg gir meg alltid. Jeg er ikke i nærheten av å få det. Det rare er at jeg har helt fra jeg var liten fått en fantastisk følelse ved klatring på tau eller stenger. Detter er nok en type orgasme, som er jo helt sykt. Det kan komme på under et minutt og jeg trenger ikke være noe tent. Hva er dette? Og hvordan skal jeg greie å overføre dette til samleie med min kjære? Jeg har virkelig prøvd alt av varmekremer, klitoris vibrator. Jeg liker å ha masse sex, det intime, men likevell er ikke det nok til å greie få orgasme. Håper du har noen gode råd til meg, jeg synes dette er veldig trist. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/368898-orgasme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro Isachsen, Sexolog Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Du er ikke alene om å ha et onanimønster som har festet seg og som er vanskelig å ta med over i parsexen. Slik vi får orgasme når seksualiteten våker, blir lett slik vi får orgasme også senere i livet, særlig om vi ikke på et tidlig tispunkt utvider repertouaret og prøver og lærer nye måter å onanere på. Din måte å få orgasme på virker som om den gir en fysisk tilfredstillelse men at du ikke spiller på den mentale biten i det hele tatt. Hvordan vi får orgasme er en lært prosess og når noe er ”feillært” skal det mye til for å lære å gjøre det på en mer parvennlig måte. Da må du i tilfelle først avlære måten du har gjort det på tidligere, en slags deprogrammering om du skjønner. Så må det å få orgasme læres på nytt igjen, denne gangen med et onanimønster som gjør at du bedre kan nyte sex med en partner. Det er også en ubetinget fordel å være klar over hva som skjer når du nå får orgasme for å gjøre overgangen skrittvis og mest mulig skånsom. Måten du får orgasme nå er ved å knipe bekkenbunnsmusklene ekstremt hardt sammen. Disse musklene fungerer som en hengekøye for kroppens indre organer. Denne muskulaturen har åpning for urin, skjede og anal. Når vi får orgasme, går disse musklene i spasmer, enten det er snakk om en klitorisorgasme, en vaginalorgasme eller analorgasme. Din måte å få orgasme på er ved å knipe disse musklene, i situasjoner du kanskje ikke en gang kobler som erotiske. Mange med din måte å få orgasme på, her derfor ikke lært seg vanlig spenningsoppbygging og det å nyte kjærtegn. Noen fordi de vanlige ”knappene” ikke fungerer. For din del virker det som om nerveendene i klitoris aldri ble aktivert, og av den grunn har ”visnet” hen. Kanskje du i stedet har utviklet den indre delen av klitoris, den som strekker seg på hver side av skjeden som en liggende Y. Hva du kjenner i skjeden gjenspeiler vanligvis hvor sterk muskulatur du har her. De fleste med et godt sexliv har både kontakt med sin indre klitoris og de har kontakt med den delen av klitoris vi ser. De bruker bekkenbunnsmusklene aktivt for å pumpe blod til kjønnet og gjøre både klitoris og skjeden blodfylt (erigert). Mens det virker som om du har svært god kontakt med den indre delen av klitoris. Manglende orgasme med partnerpå grunn av at et lite parvennlig onanimønster er en problemstillig jeg har møtt hos svært mange, ikke bare kvinner men også menn. For noen fører det til store seksuelle problemer, siden parsexen lett blir uinteressant. De nyter sine orgasmer alene, kjapt og problemfritt og får slik dekket mange av sine seksuelle behov. Dessverre går en slik lite inkluderende måte å nyte på ofte ut over parforhold og kan avstedkomme totalt manglende parsexliv. Et vanlig mønster er at de må stå, sitte, henge eller ligge i en bestemt posisjon, gjerne med bena slynget om hverandre mens de kniper bekkenbunnsmusklene på en helt bestemt måte, noe som får bekkenbunnsmusklene til å sette i gang spasmene. Første skritt på veien er å få tak i bekkenbunnsmusklene og lære deg å knipe like hardt som når du klatrer i tau, men bevisst, slik at du kan knipe uten at du henger, står, sitter eller ligger på din helt bestemte måte som ofte gjør det umulig å nyte sammen med en partner. Å få kotroll med bekkenbunnsmusklene gjør du ved å trene dem og at du er trygg på at du trener de rette musklene. Jeg foreslår at du tar en titt på VagiFlex, som jeg har vært med på å utvikle på http://www.vagiflex.com . Flere av de som var med å teste ut VagiFlex hadde lignende problemer med orgasme, som det du har. Flere mente at fordelen med å bruke VagiFlex er at de ble vant med å ha noe i skjeden når de etter hvert lærte seg å knipe seg til orgasme i en mer parvennlig stilling. Når du etter hvert får kontakt med musklene er neste skritt å finne flest mulige stillinger du kan knipe deg til orgasme. Med VagiFlex får du også til å få det med noe i skjeden. Noe mykt, ikke for stort og du beholder kotrollen over situasjonen. Det gjør overgangen til kniping med penis i skjeden mindre skummel. Det er mulig du likevel vil slite med å få kontakt med og kjenne nytelse i den ytre delen av klitoris. Min erfaring er at det krever ekstra forsterkninger. Ekstra kraftige vibratorer kan være en måte å forsterke nytlsen ved klitorisstimulering. men ikke alle får til å vekke klitoris opp fra dvalen. En av de som testet VagiFlex hadde stort utbytte av å bruke vibrator kombinert med en pumpe som laget vakuum over klitoris og gjorde den mer svulmende. Det gjorde klitoris mer følsom. Når hun kombinerte pumpen med å knipe med musklene med VagiFlex i skjeden, klarte hun å få orgasme med en vanlig fotstilling. Det er også mulig du kan kompensere manglende følsomhet i klitoris med G-punktorgasmer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/368898-orgasme/#findComment-3220626 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.