Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest BluekMamba

Jeg er en tobarnsmor på 32år som har hatt en del problemer med småblødninger mellom menstrasjonene. Har alltid hatt ca 35dager mellom periodene. 6mnd etter at yngste ble født satt jeg inn kobberspiral men tok den ut etter 6mnd igjen for jeg blødde så vanvittig mye, Ble bla plaget med migrene. Det er nå 14mnd siden og mensen er ganske regelmessig men driver å småblør mellom periodene. Har vært hos legen og tatt en del tester fordi jeg itilegg har mistet mye hår siste året. Måtte gå på jerntabletter like etter at spiralen ble tatt ut men jern nivået er nå bra.Har også tatt noen hormonprøver og alt er fint. Har vært hos gynekolog og tatt celleprøve som også var fin. Nevnte småblødningene men han sa at alt så fint ut. Legen tok også GU på meg og sa det samme eneste at livmortappen var litt rød men at noen bare er sånn. Skal være sagt at siste to årene har vært hektisk med oppussign, våkenetter og start av ny jobb. Hadde en periode jeg vra svært nedkjørt og hadde en del problemer med nattsvette og munntørrhet i dagene før mensen, men dette er borte nå. Jeg begynner å bli bekymret over at mensen ikke stabiliserer seg nå som ting har roet seg. Burde jeg bli undersøkt for livmorkreft? Noen ganger er det brun utflod, noen ganger er det blankt slim med litt friskt blod, noen ganger er det i eggløsningen noenganger er det noen dager etter mensperioden. Det er aldri mye og heller ikke smerter.Varer 2-3dager. Har noen ganger hatt skikkelig vondt ved eggløsning, men da har jeg ikke blødd. Synes også at jeg er generelt i ulage ved eggløsningsperioder, dårlig i magen(Diare,luft), svetter litt mer enn vanlig og litt uggen i kroppen. Hårtapet er blitt bedre etter at jeg tok kontakt med hoømopat da legen sa at årsaken antagelig er stress, så går nå på hoømopatmedisin for dette. Tok akupunktur som skulle hjelpe for mensen og da forsvant den brune utfloden jeg fikk et par dager før mensen kom skikkelig. Syns det hele er frustrerende og begynner å bli ganske bekymret over hele situvasjonen. Hvor lenge skal jeg vente før jeg skal be om grundigere utredning?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/368952-sm%C3%A5bl%C3%B8dninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest skilt kvinne

Jeg begynte å få småblødninger og fikk beskjed om at det var fordi spiralen var 5 år. Den ble tatt ut. Det viste seg også at jeg hadde fått en kjønnsykdom som ligner på Klamydia, men ikk slår ut på klamydiatester. Min utro daværende mann hadde trolig smittet meg :(

En venninne av meg hadde rød livmorhals. Tror hun fikk medisiner. Stikkpiller.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=494171

Mette Moen, Gynekolog

Jeg tror forklaringen er ’livmortappen var litt rød’. Det er sannsynligvis det man betegner en ’ektopi’, at innsiden av livmorhalsen på en måte er krenget ut til overflaten av livmorhalsen. Denne slimhinnen er rik på blodkar, derfor er den rød, den har ikke den beskyttende overfalte som ellers finnes i skjeden. Den blør derfor veldig lett ved samleie eller ved annen påkjenning, og kan blø spontant. Jeg synes du skal få ny vurdering hos gynekologen og få vurdert om det kan forklare dine uregelmessige blødninger. Det kan behandles med laser, men kan komme tilbake. Gynekologen må selvsagt utelukke andre årsaker, infeksjon eller blødning fra livmorhulen. Hvis du Googler på ectopia/ektopi vil du finne bilder av tilstanden. Jeg kan ikke garantere at det er det, men det virker sannsynlig ut fra din beskrivelse. Jeg må tilføye at tilstanden er helt godartet og bare trenger behandling ved symptom som du har med mellomblødninger.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...