Gå til innhold

Hva betyr "corporate"?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Vanligvis et større (internasjonalt) firma.

Med vennlig hilsen

Gjest corporate
Skrevet

I hvilken sammenheng?

"a corporate dictator"

Skrevet

"a corporate dictator"

At Steve Jobs er som en konge i det store firmaet Apple. Med andre ord, han er som en enehersker i Apple.

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest corporate
Skrevet

At Steve Jobs er som en konge i det store firmaet Apple. Med andre ord, han er som en enehersker i Apple.

Med vennlig hilsen

Takk!

Skrevet

Med vennlig hilsen

Ikke nå lenger, han *var*. Nå er det Tim Cook.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Med vennlig hilsen

Hitler var også en "korporativ diktator", i den forstand at nazistaten var en korporativ stat.

Skrevet

"a corporate dictator"

Det betyr direktør for en bedrift

Skrevet

dictator er vel ikke det samme som direktør, hva? ;)

Skrevet

dictator er vel ikke det samme som direktør, hva? ;)

*renser linsene* Nei, her leste jeg det som jeg ville lese! ;-)

Gjest pointless
Skrevet

''Det betyr direktør for en bedrift''

Hehe, jeg tenkte at det kunne bety noe sånt som "samarbeidende diktator" eller noe. Der kan man se, altså... ;-)

Annonse

Skrevet

''Det betyr direktør for en bedrift''

Hehe, jeg tenkte at det kunne bety noe sånt som "samarbeidende diktator" eller noe. Der kan man se, altså... ;-)

Jeg leste feil og trodde du skrev "corporate director" ;-)

Jeg kjenner ikke til bruken av corporate dictator, men ut fra Sørs innlegg antar jeg at noen har brukt dette uttrykket i ordspilløyemed på Jobs ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...