Gå til innhold

Apocilin, stoppe eller fortsette?

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå har jeg gått på Apocilin-kur siden onsdag for Nedre Luftveisinfeksjon og tatt 4 tabletter daglig, 1 morgen, 1 dagen og 2 kvelden. De er på 1gram per tablett.

Kuren fungerer den, infeksjonen er borte snart føler jeg, men jeg lurer på om bivirkningene bare kommer til å gjøre ting verre.

hver morgen når jeg våkner etter en urolig natt med masse toaletturer, føler jeg at jeg alltid har en ny bivirkning!

Kan vel ramse opp bivirkningene jeg har hatt (alle er ikke samtidig):

- kvalme etterfulgt av oppkast

- Herpes-utslett over leppa

- hoven klump i halsen, gjør vondt å svelge

- min mor og megselv -tror- jeg kanskje har hevelse i huden.

- Feber med ekstrem svetting (ble vekket av min mor i dag tidlig, var omringet av en dam av svette rundt hodet mitt)

- nyresykdom begynner å virke skremmende på meg, siden jeg våknet i dagtidlig har jeg hatt smerter i nedre del av ryggen og avføringen virket ikke riktig bearbeidet. Det var avføringsfarge med matbiter i, for å si det sånn. Jeg drikker Biola for å prøve å holde tarmene i sjakk nå.

Urin har hatt riktig farge og lukt, vil jeg tørre påstå.

Jeg vil også nevne at i går kveld når jeg tok tablettene satte jeg fast ene halvdelen ganske høyt opp i halsen, og jeg måtte til slutt drikke 2 kopper te for å smelte den. Dette tok 1-2 timer.

Da jeg tok en tablett for 3-4 timer siden, hadde den nesten samme effekt: de vil bare ikke ned lenger.

De prøver å komme opp igjen! er dette et tegn på at kroppen IKKE tåler de?

Hva burde jeg gjøre?

Håper noen snille personer kan svare på mine desperate spørsmål!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369058-apocilin-stoppe-eller-fortsette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du feber?

Ut i fra det du skriver, så blir jeg usikker på om du har hatt effekt av apocillin.

Tror kanskje jeg ville ha ringt legevakt og konferert. Du bør ikke slutte med medisinen uten å ha diskutert det med lege.

Takk for svar, setter pris på det!

tok tempen nå, den ligger på 36,7.

Jeg føler at pencilinen har fungert, siden det enorme trykket på lungene er borte, matlyst begynner å komme igjen og jeg klarer å røre mer på meg.

Det som er igjen er hoste, snufsing og blir veldig fort anpusten og sliten hvis jeg overanstrenger meg.

Såklart, det kan hende medisinen ikke har virket i det hele tatt og kroppen har naturlig blitt bedre, men det enorme trykket jeg hadde på lungene ble borte nesten over natta når jeg begynte medisinen.

Takk for svar, setter pris på det!

tok tempen nå, den ligger på 36,7.

Jeg føler at pencilinen har fungert, siden det enorme trykket på lungene er borte, matlyst begynner å komme igjen og jeg klarer å røre mer på meg.

Det som er igjen er hoste, snufsing og blir veldig fort anpusten og sliten hvis jeg overanstrenger meg.

Såklart, det kan hende medisinen ikke har virket i det hele tatt og kroppen har naturlig blitt bedre, men det enorme trykket jeg hadde på lungene ble borte nesten over natta når jeg begynte medisinen.

Bra at lungene virker mye bedre. Det som gjorde meg usikker var det du skrev om smerter i ryggen, jeg relaterte det til mulig nyrebekkenbetennelse, men da ville du høyst sannsynlig hatt feber og følt deg dårlig.

Siden du har så mye bivirkninger av apocillin, så kan det hende at legen kan gi deg en annen AB som du tåler bedre. Du bør ikke bare slutte med Apocilling etter så få dager.

Bra at lungene virker mye bedre. Det som gjorde meg usikker var det du skrev om smerter i ryggen, jeg relaterte det til mulig nyrebekkenbetennelse, men da ville du høyst sannsynlig hatt feber og følt deg dårlig.

Siden du har så mye bivirkninger av apocillin, så kan det hende at legen kan gi deg en annen AB som du tåler bedre. Du bør ikke bare slutte med Apocilling etter så få dager.

De smertene i ryggen kan rett og slett ha vært pga feil liggeposisjon gjennom natten, når jeg tenker på det.

Det er som regel på natta etter jeg har tatt de to samtidige tablettene at det blir som verst med konstant hoste som ikke vil stoppe, evigrennende nese og toalett turer, som sagt.

Jeg tenkte kanskje tablettdosering kunne forandres til, la oss si, 1 morgen, 1 dag, 1 kveld, 1 natt?

Ville det hatt en mildere men likevel like stabil effekt?

De smertene i ryggen kan rett og slett ha vært pga feil liggeposisjon gjennom natten, når jeg tenker på det.

Det er som regel på natta etter jeg har tatt de to samtidige tablettene at det blir som verst med konstant hoste som ikke vil stoppe, evigrennende nese og toalett turer, som sagt.

Jeg tenkte kanskje tablettdosering kunne forandres til, la oss si, 1 morgen, 1 dag, 1 kveld, 1 natt?

Ville det hatt en mildere men likevel like stabil effekt?

Jeg tror ikke det vil gjøre noen forskjell, men hvis du selv har tro på det, så kan du godt endre doseringen på den måten.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...