Gjest Håp?!? Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Jeg er en jente i 20 årene som har et problem i forhold til at jeg har lite sexlyst. Har en kjæreste, som jeg elsker og ser for meg min framtid sammen med. Vi har vært sammen i over 3 år nå. Min kjære gir også uttrykk for at dette er et problem, men han sier at det aldri vil hindre oss i å være ett par, men at han skulle ønske det var annerledes. Har snakket om dette problemet flere ganger men det er alltid jeg som tar initiativ til disse samtalene. Jeg merker på han at han blir skuffet noen ganger når jeg ikke vil, Det er veldig tungt. Jeg vil jo alt det beste for han å føler at jeg ikke strekker til. Har så mye på hjertet å synes det er vanskelig å sette ord på det, For eksempel i går kveld, vi hadde koset oss med go mat og film, min kjære skulle reise bort, det er ca en uke siden vi hadde sex sist, og jeg følte på at sex var forventet, Noe jeg egentlig hadde hatt i bakhodet hele dagen, mulig dette er bare noe jeg føler og som er med på å ødelegge for lysten min. Vi koser, holder hender og stryker på hverandre hver dag, kjeresten min får aldri nokk kos. Denne kvelden ligger vi i sofan hand i hand, kjæresten min begynner å ta på meg, han er ganske "direkte" noen ganger å tar meg på brystene og fører hånden i skrittet mitt. Jeg har forsøk å forklare at dette kan være litt ubehagelig når det blir så plutselig. Dette øker ikke min lyst. Jeg kjenner jeg blir svett og egentlig litt irritert. Samtidig blir jeg så skuffet og lei meg for at jeg ikke får lyst. Når vi går å legger oss føler jeg veldig på at jeg ikke kan gi han det han vil ha, på grunn av at jeg ikke har lyst, det knyter seg i brystet å tårene kommer. Jeg forsøker å sjule dette, men vet at han ser, Han er bare god å klemmer meg og viser med kroppsspråk at han forstår. Men det gjør så fryktelig vondt og føle at jeg ikke tilfredsstiller han på dette området. Og det plager meg litt at han ikke sier noe. Denne gangen orker ikke jeg heller å si noe, men er klar over at det for min del hjelper å få snakket om problemene. Omsider sovner vi. Vi har kanskje sex 1-2 ganger hver 14 dag. Føler på at han synes dette er for lite, og enkelte ganger er jeg ikke veldig tent, men gjør det kanskje mest for å ikke skuffe. Jeg får orgasme hver gang, så egentlig er det jo godt. Men denne følelsen dukker bare opp, at jeg ikke vil, så kjenner jeg på at jeg ikke må gjøre noe jeg ikke vil bare for hans del. Jeg har forsøkt å foreslå at han kan være litt romantisk, noe han ikke har prøvd på, jeg har og foreslått at vi kan se en erotisk film,men virker ikke som han tar meg seriøst. Jeg er så redd for at dette skal ødelegge forholdet vårt, føler selv at det ødelegger en del da det går så ut over humør samvittighet osv. Men vil for alt i verden ikke at kjeresten min skal forlate meg. Hva kan jeg/vi gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/369063-lyst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mirami Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Det høres ikke bra ut at du har disse problemene allerede i 20-årene.. Går du på p-piller? Jeg opplevde selv at lysten ble litt borte da jeg begynte med p-piller? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/369063-lyst/#findComment-3219672 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tv1 Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Ikke et enkelt problem dette. Jeg syns kanskje kjæresten din skal høre mer etter og respektere og oppfylle dine ønsker. Dere er jo veldig glad i hverandre så det er litt rart at dette med sex ikke helt fungerer. Kan du ha prestasjonsangst? Eller er det som ved forrige svar at du bruker p-piller. Eller kanskje det er helt andre ting. Uansett skjønner jeg at det er en fortvilende situasjon. Det hadde nok vært veldig greit om dere sammen kunne snakke ordentlig om dette. Det kan løse mange ting. Dere må absolutt sette dere ned sammen. Komme frem med ønsker og behov i forhold til sex. Hva tenner meg osv. Være åpen og vise respekt for dette. Også finne veien å gå videre. Sex er jo veldig viktig i et forhold så dette er noe dere må "jobbe" med. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/369063-lyst/#findComment-3219862 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro Isachsen, Sexolog Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Når du for ofte føler at sex er noe du gjor for hans skyld, ikke fordi det appellerer til egen nytelse, er det noe galt fatt. Du skriver også at du får orgasmer og har det godt. Hva er det så som skaper motstanden mot å tenne? Er det bare tanken på at dette er noe du SKAL, MÅ og BØR GJØRE som saboterer de gode tankemønstrene? Da må du i tilfelle forsøke å omprogrammere tankene dine. At du i stedet tenker – jeg gleder meg til vi kan kose oss og ha sex og så se for deg hva dere gjør og prøver å kjenne på hvor godt det blir for deg. Det som antagelig vil hjelpe sexlysten din mest er dessuten at du blir bedre kjent med ditt eget tenningsmønster. Hva skal til for at du tenner? Hvilke sanser bruker du? Når hvor og hvordan når du inn til din egen tenning. Og ikke minst hva slags tanker og handlinger aktiverer lysten din? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/369063-lyst/#findComment-3232334 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.