Gro Helen Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Jeg er gift med deres sønn, som har voksne barn fra 1. ekteskap. Det er 16 år siden min mann ble skilt fra sin ekskone. Jeg opplever at svigermor tar etter min mening unødvendig og ubedt hensyn til visse voksne barna. Hun gir bursdagspresang til sin ekssvigerdatter forran meg, viser bilder av henne og min mann mens de fortsatt var gift, og "kjemper" for disse vokse barna. Men vi, min mann og jeg tar vare på barna hans. Vi ønsker å ha huset åpent slik at de alltid skal være velkomne. Jeg tilstreber det å ha et godt forhold til dem. Det er flere episoder jeg kunne nevnt som er sårende. Min mann mener om sin mor at hun "glemte" at disse bildene var i dette albumet, og at det tross alt er barnas mor. Men det var jo jeg og min mann som ble vist dem, ikke hans barn... Jeg er nok følsom, har så inderlig behov for å bli inkludert. Jeg prøver å bite det i meg. Men blir altså deprimert hver gang en slik episode intreffer. Moren hans er høflig og hyggelig også, og vi får servert mye god mat. Men det er noe annet jeg trenger for å bli trygg. Min mann mener jeg overreagerer, og det kommer heftige krangler ut av dette. Dette gjør meg vondt, og jeg klarer visst ikke takle det, selv om jeg gjør så godt jeg kan. Jeg vil for ordensskyld nevne at jeg er nygift. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/369153-blir-deprimert-av-%C3%A5-bes%C3%B8ke-svigers/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Tja, ut fra dette du skriver her, er jeg enig med din mann i at du overdriver. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/369153-blir-deprimert-av-%C3%A5-bes%C3%B8ke-svigers/#findComment-3220541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 ''Jeg opplever at svigermor tar etter min mening unødvendig og ubedt hensyn til visse voksne barna. Hun gir bursdagspresang til sin ekssvigerdatter forran meg, viser bilder av henne og min mann mens de fortsatt var gift, og "kjemper" for disse vokse barna. Men vi, min mann og jeg tar vare på barna hans. Vi ønsker å ha huset åpent slik at de alltid skal være velkomne. Jeg tilstreber det å ha et godt forhold til dem.'' Dine følelser er det du føler, og jeg er ikke enig med Bookworm at du overdriver, følelser er svært vanskelige å kontrollere. Du er nygift og sårbar, det er helt naturlig, men forsøk å se på det positive; Hun er hyggelig og liker å lage mat til dere! Svigermor har kjent sin første svigerdatter i 16 år, og det kan ikke viskes ut på et blunk. Eks-svigerdatter er også mor til hennes barnebarn, og det går aldri i glemmeboken. Og det bør det heller aldri gjøre! Mannen din har valgt deg som sin hustru, fordi han elsker deg og vil dele livet sitt med nettopp deg! Svelg noen kameler og vær deg selv. At du tilstreber deg for å ha et godt forhold til din manns barn, sier mye godt om deg! Svigermor, vil nok komme seg etterhvert, men gi henne en sjanse til å se hvor godt et menneske du er;) Lykke til, Gro Helen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/369153-blir-deprimert-av-%C3%A5-bes%C3%B8ke-svigers/#findComment-3220644 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.