Gjest Forhåningsfull kar Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Hei Jeg har for omtrent ett år siden blitt diagnostisert med Vitiligo. Jeg har hvite flekker på begge kinn og ved roten av penis (hver flekk på størrelse med en tjuekroning/fystikkeske). Jeg smører flekkene med Protopec 0.1%, som jeg prøver å gjøre to ganger daglig. Legen jeg ble diagnostisert av er jeg veldig misfornøyd med, mtp. lite informasjon og null oppfølging. Jeg spør derfor etter videre tips om hva jeg kan gjøre, ettersom kremen Protopec ikke har gjort noen betydelig forskjell. Det hadde vært fint med noen tips om bruken av Protopec, hva jeg kan forvente, evt. andre produkter, og til slutt og kanskje viktigst: kosmetikk. Jeg lurer på hva jeg kan få tak i av kosmetikk som kan skjule flekkene. Dette kan være noe som varer timer, dager, måneder - bare det fungerer. Hadde vært fint å få et utdypende svar (som besvarer problemstillingen). Noe konkret. Helst navn på evt. produkter og i bestefall pris el. Jeg trenger ikke info om støttegrupper eller slik, kun noe konkret. (Ekstra info: jeg har også Halo Nevus over hele ryggen, ca. 10 flekker) På forhånd, Takk - Mann, 18 år 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/369177-vitiligo/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
zellica Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Jeg skulle gjerne ha gitt deg en mirakelkur mot vitiligo, men den finnes ikke:-( Hvis ikke kremen du har fått virker, kan du prøve uvbestråling. Husk bare at du må stå på salven over tid før den får full effekt. Men det er ikke så store sjanser for at uv virker heller. Men verdt et forsøk. Ellers er det ikke mye hjelp å få for denne lidelsen. Når det gjelder dekk-krem, ville jeg ha tatt en tur innom et parfymeri. Du må finne den fargen som passer best til den omkringliggende huden, så det er best å få hjelp. Det beste hadde selvfølgelig vært hvis du kunne akseptere kroppen din som den er med flekker og det hele, men jeg forstår at det er vanskelig når du er så ung. Ellers er det viktig å stresse så lite som mulig. Stress medfører flere flekker etter min erfaring. Både mannen min og jeg har vitiligo, men han har større partier enn meg. Vi har dessverre ikke klart å få vitiligoen til å gå tilbake, men vi har heller ikke prøvd den salven du har fått. Til det er problemet for stort hos min mann, og hos meg er det lokalisert til under armene, så jeg klarer å leve med det. Lykke til med utprøvingen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/369177-vitiligo/#findComment-3220905 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Jeg skulle gjerne ha gitt deg en mirakelkur mot vitiligo, men den finnes ikke:-( Hvis ikke kremen du har fått virker, kan du prøve uvbestråling. Husk bare at du må stå på salven over tid før den får full effekt. Men det er ikke så store sjanser for at uv virker heller. Men verdt et forsøk. Ellers er det ikke mye hjelp å få for denne lidelsen. Når det gjelder dekk-krem, ville jeg ha tatt en tur innom et parfymeri. Du må finne den fargen som passer best til den omkringliggende huden, så det er best å få hjelp. Det beste hadde selvfølgelig vært hvis du kunne akseptere kroppen din som den er med flekker og det hele, men jeg forstår at det er vanskelig når du er så ung. Ellers er det viktig å stresse så lite som mulig. Stress medfører flere flekker etter min erfaring. Både mannen min og jeg har vitiligo, men han har større partier enn meg. Vi har dessverre ikke klart å få vitiligoen til å gå tilbake, men vi har heller ikke prøvd den salven du har fått. Til det er problemet for stort hos min mann, og hos meg er det lokalisert til under armene, så jeg klarer å leve med det. Lykke til med utprøvingen. Søk på http://www.expressen.se/, der har de gode kremer! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/369177-vitiligo/#findComment-3220921 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.