Gå til innhold

overgangsalderspørsmål - igjen

Anbefalte innlegg

Gjest Dette er rart...

Begynner for alvor å tro at jeg har kommet i overgangsalderen. Har perioder hvor jeg bare blir kjempevarmm, selv om jeg ikke har gjort noe spesielt, og svetter skikkelig. Ganske pinlig, egentlig. Men det som jeg lurer litt på nå er det med menstruasjonen. Har bestandig trodd at det sakte men sikkert ville bli litt uregelmessig og muligens mindre blødninger. Her er det imidlertid blitt bråstopp. Jeg har ikke hatt mens siden slutten av juni, og har altså hoppet over to perioder. Og det har aldri hendt før. Siste mens var helt normal. Jeg er ikke gravid, da jeg er sterilisert. Men jeg begynner virkelig å lure på om dette er helt riktig eller normalt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369206-overgangsaldersp%C3%B8rsm%C3%A5l-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nickløsheletida

Hvor gammel er du? De jeg kjenner forteller om varmetokter i slutten av 40-åra og en annen kan hoppe over mensen en måned for så å få den 2 ganger neste måned. en siste

er over 50.

Jeg er 45 og har ikke merket slike symtomer enda. Kan det at du er sterilisert være årsaken?

Gjest kanskje jeg også?

Jeg blir veldig svett av småting som en liten sykkeltur. Trenger ikke være særlig anpusten- men våt av svette.

Jeg svetter hver natt- og våkner med våt skjorte.

Kortere menstruasjonssyklus...

Men overgangsalder? Nei, det skal vel være mer "intens" enn som så?

Gjest Dette er rart...

Hvor gammel er du? De jeg kjenner forteller om varmetokter i slutten av 40-åra og en annen kan hoppe over mensen en måned for så å få den 2 ganger neste måned. en siste

er over 50.

Jeg er 45 og har ikke merket slike symtomer enda. Kan det at du er sterilisert være årsaken?

Jeg er 48, så jeg er vel i rette alderen, for å si det sånn. Men jeg har alltid hørt at man følger sine mødres syklus, og hun var 53. Har også hørt at de som får tidlig mens, får sen overgangsalder. Jeg hadde ennå ikke fylt tolv da jeg fikk første og har siden vært ganske så regelmessig. Det at jeg er sterilisert tror jeg ikke har noe å bety da det er tolv år siden, og ting har fungert helt vanlig hele tiden etterpå.

Gjest Dette er rart...

Dette høres helt normalt ut. Å hoppe over en til to perioder gjør de fleste av oss. Så kan det komme masse blod helt plutselig når man har sluttet å vente det.

Er bare det at jeg aldri har hoppet over før, og to ganger på rad syns jeg ble litt rart. Og så er det jo det at jeg syns jeg er litt "ung", he, he. "bare" 48. Men da er det altså bare å vente å se det an litt til kanskje. og så kommer det når jeg minst venter det, hmmm, syns egentlig ikke det hørtes veldig ok ut, men sånn er det vel bare.

Annonse

Gjest Shilapila

Er bare det at jeg aldri har hoppet over før, og to ganger på rad syns jeg ble litt rart. Og så er det jo det at jeg syns jeg er litt "ung", he, he. "bare" 48. Men da er det altså bare å vente å se det an litt til kanskje. og så kommer det når jeg minst venter det, hmmm, syns egentlig ikke det hørtes veldig ok ut, men sånn er det vel bare.

Det er bare rett og slett slik det er. Jeg er fem år eldre enn deg og er helt ferdig med blødninger nå, men det har vært åresvis med uregelmessigheter. Hetetoktene har vært lenge, og er ikke slutt.

Gjest kanskje jeg også?

Det er bare rett og slett slik det er. Jeg er fem år eldre enn deg og er helt ferdig med blødninger nå, men det har vært åresvis med uregelmessigheter. Hetetoktene har vært lenge, og er ikke slutt.

Hvordan foregår en hetetokt? Når som helst? Koblet til aktivitet? Enn natta?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...