Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har ett sterkt ønske om å bli jordmor, men av forskjellig grunner er det ikke noe ønske for å gå så lenge på skole. Derfor tenker jeg nå på å bli barnepleier.

Kan dere fortelle meg hvilken skoler som tilbyr denne utdanning, (finner ingenting på nettet)

Hva denne jobben går ut på, er man med på fødsler, hva er det man gjør?

Hvor lang er utdannelsen, og er lønnen overkommelig?

Setter stor pris på om dere tar dere tid til å svare meg.

;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36937-litt-utenfor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg er faktisk litt usikker her, men jeg antar at du kan få skikkelig svar på dette hvis du kontakter en videregående skole med helse og sos.fag-linje. Det går an å bli barnepleier etter å ha blitt hjelpepleier, men det går muligens an å ta utdannelsen på annen måte, uten at jeg er helt klar over hvordan. Det er ikke så høy lønn i dette yrket, men det er givende å jobbe med barn og nybakte mødre, hvis man har interresse for dette. Det er mulig å få opplæring så man kan være med på fødsler, men her er det mange om beinet, så det er ikke sikkert at du kan belage deg på å få delta i fødsler med det første.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36937-litt-utenfor/#findComment-140961
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...