Gå til innhold

Lettere gravid etter utskrapning?

Anbefalte innlegg

Hei ;-)

Jeg lurer på om det er "lettere" å bli gravid etter en utskrapning? Har født to barn tidligere, ei jente som er 3 år og en gutt som døde i mammas mage i 32. uke (dette er 1 1\2 år siden). Hadde en spontanabort i 9. uke med påfølgene utskrapning for 3 uker siden, og lurer derfor veldig på om kroppen er mer "mottagelig" til å bli gravid nå?!

Takknemlig for svar ;-)

Hilsen meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36944-lettere-gravid-etter-utskrapning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror du har lettere for å bli gravid fordi alt ligger så "åpent" ennå.

Det var en lege som sa det en gang. Jeg ble gravid like etter en spontanabort jeg også.

Det samme gjelder etter fødsler.

Hei, Aina E ;-)

Tusen takk for svar! Vi får vel bare håpe at det "går i boks" snart, da! ;-))

Klem fra meg.

Mette Moen, Gynekolog

Det er i det hele tatt ganske lett å bli gravid, 1 av 3 blir det i første måned. Jeg vil heller tro at det er større sjanse når livmoren er kommet til ro etter utskraping etter en regulær menstruasjon enn rett etter.

Det er i det hele tatt ganske lett å bli gravid, 1 av 3 blir det i første måned. Jeg vil heller tro at det er større sjanse når livmoren er kommet til ro etter utskraping etter en regulær menstruasjon enn rett etter.

Til Mette!

Tusen takk for svar :-))

Hilsen meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...