Gjest – Lykkelig mann Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Jeg er en mann som lever i et stabilt ekteskap, og har fått det antall velskapte barn vi er fornøyd med. Jeg tok initiativ til å bli sterilisert, og kona var enig i dette ( men det var ikke press fra henne ). Til alle menn: Vær ikke redd for steriliseringen, dersom du er klar for det inne i hodet ditt ! Den fysiske biten er FULLSTENDIG ukomplisert ! Jeg benyttet en lege i Kongsberg, og de var 100% profesjonelle - takk til de. Jeg ble veldig godt mottatt, og operasjonen var over på ca. 20 min. Begge sædlederne ble kuttet over, og det ble fjernet ca. 1,5 cm av sædlederne ( de fikk jeg se ). Disse ble sendt til sykehuset for journalføring som "bevis". Sårene i pungen er ca. 2 cm lange ( på begge sider i lysken ), og helt usynelige ( det ene har jeg selv problemer med å se... ). Man kan kjenne en liten knute ( liten ert ) der sædlederne er kuttet. Etter operasjonen ( fredag ) kjørte jeg selv bilen hjem, og tok det veldig med ro den helgen ( for å unngå indre blødning i pungen ). Jeg tok ikke en eneste smertestillende ! Samme kvelden hadde vi litt "prøve-sex" for å se om den fortsatt virket !! Pungen blir veeldig stor og blå/rød ( appelsin ) i ca. 2 dager, og man får et rart gangelag ( skyld på ryggen... ) Etter 2 uker var alt glemt og alt var tilbake til normalen. Etter ca 2 mnd var absolutt alle blåmerker m.m. borte. Utløsning: Jeg kan ikke se noen forandring i sædmengde, konsistens eller sprut ! Det er mulig sæden har blitt noe mer tyntflytende, men dette varierer mest sannsynlig pga. økt sex ! Vi har ofter og bedre sex nå enn før steriliseringen. Vi kan nå slappe mer av, og nyte akten. Heldigvis er det lang ventetid ( ca. 2 mnd ) på sterilisering. Dette tror jeg er sunt, slik at prosessen kan "modnes" inne i hodet. La deg ikke presse av kona - du må selv være klar. Jeg føler meg absolutt ikke som noe mindre mann, men jeg har kamerater som tenker noe mer på dette... Det er ikke sikkert de var klare nok inne i hodet. Man bør ta en sædprøve etter ca 15 utløsninger ( unnagjort på ca. 1 uke.... ). Jeg tok ikke det, da vi på forhånd hadde kjøpt et microskop i en leketøysbutikk til ca. 400,- ( skyldte på guttungen.. ). Sammen så vi på sædcellene før steriliseringen ( anbefales ), og konstanterte selv at det var "stille etter stormen". Jeg følte med mer komfortabel med denne løsningen, enn å sitte å "dra den" på venteværelset til legen. ( vi var enige om at dersom jeg måtte avlegge prøve, var det konas jobb å melke ut dråpene hos legen ! ) Fint om dette var nyttig informasjon ( kommenter gjerne ) Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/369442-informasjon-om-sterilisering-av-menn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chakana Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Trodde ikke menn gjorde sånt, så bra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/369442-informasjon-om-sterilisering-av-menn/#findComment-3224132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 ''Heldigvis er det lang ventetid ( ca. 2 mnd ) på sterilisering.'' Lang ventetid? Prøv 36 mnd som det var hos kvinner den gangen jeg søkte om sterilisering du... ;o) Flott at det har gått så smertefritt og greit da! ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/369442-informasjon-om-sterilisering-av-menn/#findComment-3224199 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.