Missk Skrevet 15. oktober 2001 Del Skrevet 15. oktober 2001 Alt ligger til rette for at jeg endelig kan få barn. Vi har hus, fast jobb og er friske. Problemet er at jeg har veldig uregel mens. Da jeg var 16 tok jeg en frivillig abort. Det ble noen komplikasjoner; jeg måtte tilbake, legen hadde ikke fått ut alt første gangen. Etter abort begynte jeg på p-piller. Dette gikk jeg på i ca. 2 år. Etter det har jeg hatt uregel mens hele tiden, det har nå pågått i ca. 3 år. Jeg er fortsatt sammen med han som gjorde meg gravid sist. Vi hadde ikke problemer med å komme på vei da, men kan aborten hatt noe innvirkning? (Jeg hadde uregelmessig mens før jeg tok p-piller.) Har du/dere noen råd? Jeg er litt redd for at jeg ikke kan bli gravid igjen, dette kan vel også ha en innvirkning. Håper på svar, vil så gjerne ha barn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36968-%C3%B8nsker-%C3%A5-bli-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 15. oktober 2001 Del Skrevet 15. oktober 2001 En provosert abort er vanligvis ingen grunn til sener problemer med å bli gravid. Var det imidlertid sånn at du fikk komplikasjoner, f.eks. med en infeksjon i livmoren, stiller saken seg litt annerledes. Dette bør du få klarhet i. Din lege kan prøve å få vite hva som skjedde, enten ved å lese i gammel journal eller ved å kontakte sykehuset der det ble gjort. P-pillene skulle heller ikke være noe problem i denne forbindelse. Hadde det vært slik at man reduserte muligheten for å bli gravid senere ved å bruke slike piller, ville de nok ikke vært i salg. Det som er viktig når det gjelder din uregelsmessige menstruasjon, er å få klarhet i om du har regelmessige eggløsninger. Dette kan du finne ut ved å ta eggløsningstester, ta tempmålinger når du forventer eggløsning (14 dager før forventet mens). Evt. kan du etterhvert kontakte lege og be om en nøyere utredning. Det kan bl.a. gjøres ved å ta regelmessige blodprøver. Du sier ingenting om hvor lenge dere aktivt har prøvd å bli gravide etter at du sluttet med p-piller. Har det prøvd i mer enn et år, er det helt klart på tide å be om utredning hos lege. Lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36968-%C3%B8nsker-%C3%A5-bli-gravid/#findComment-140959 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.