Gjest sanne28 Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Hei. Jeg er 28 år og hadde en spontanabort for snart 8 uker siden. Det var første gang som gravid. Jeg begynte å blø i uke 12 og ultralyd viste en tom fostersekk, men livmor med rett størrelse. mistet symptomer ca uke 8. kroppen ordnet opp selv og jeg blødde kraftig, med koagler og menslignende smerter i noen dager og mindre i en uke før det gikk over i brunlig utflod. var inne til ultralyd igjen og alt så bra ut. kunne og se ut som det hadde vært en eggløsning for ett par dager siden, noe jeg og hadde kjent litt på kroppen. begynte å blø ca 12 dager etter, noe jeg antok kunne være mensen. idet jeg trodde mensen var ferdig begynte jeg å blø mer, noe som har vart en uke, total mens snart 3 uker. rundt da det begynte å blø mere føltes det som det var en eggløsning. er dette mulig? kan jeg ha eggløsning selv om jeg blør? eller er det kroppen som er litt ute på tur etter aborten? har ikke hatt sex i denne perioden, og har alltid hatt veldig pålitelig mens før. har ingen smerter, annet enn litt murringer disse dagene jeg har følt det har vært eggløsning. har tenkt å kontakte legen igjen, bør jeg det? Jeg blir litt frustrert, for vil jo bare komme igang med prøvingen igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/369698-langvarig-mens-etter-spontanabort/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Jeg har litt problem med å tidsfeste de ulike blødninger ut fra din beskrivelse, så jeg svarer bare på dine konkrete spørsmål. Man kan ha eggløsning selv om man har blødning, og det er ikke uvanlig med litt rot i systemet etter en abort. I og med at du kan utelukke en ny abort, synes jeg at du kan se det an. Fortsetter det en måned til, synes jeg at du skal snakke med legen. Hvis du får smerter og/eller feber, bør du ta kontakt med legen før den tid. Hvis det er tegn på sviktende eggløsning, kan eggløsningen stimuleres med tabletter. Uregelmessig syklus er tegn på sviktende eggløsning Lykke til med ny graviditet. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/369698-langvarig-mens-etter-spontanabort/#findComment-3227824 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.