Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Prøvde sende et innlegg til dere for ca 14 dager siden, men fikk ikke svar. Prøver igjen: Er en kvinne på 31 år som er blitt gravid etter en spontanabort i uke 7 25/8-01. Rakk ikke få menstruasjonen tilbake engang. Hvor langt er jeg da på vei? Hadde blodpropp på begge lungene i oktober-00, fikk beskjed at det ikke var heldig å bli gravid. pga fare for nye blodpropper under eventuelt svangerskap. Må ta blodtynnende sprøyter. Når burde jeg begynne på disse? Vil nødig gå til legen ennå, da jeg er redd jeg skal miste igjen. Er det farlig å være gravid for meg nå? Noen fare for fosteret?

Vil nevne at jeg har to barn fra før, men det er 10 år siden jeg sist fødte. Så dette er en "attpåklatt"

Håper dere gidder ta dere tid til mitt spørsmål nå, da jeg er litt engstelig fo eventuelle nye blodpropper!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36970-gidder-dere-svare-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som en roper i skogen får en svar.

Jeg ville aldri ha svart på et spørsmål med en slik overskrift om jeg var fagperson.

Sorry hvis jeg støter noen!Men jeg skrev bare et langt(høflig) innlegg for to uker siden ang dette. Ventet med spenning på svar fra jordmor siden det var første gang jeg var på denne siden. Men mine spørsmål var tydeligvis ikke så viktige at noen ville svare. Men for meg er det kanskje viktig! Men somsagt mener ikke støte noen, SORRY JNN!

Trine Endsjø, jordmor

Først og fremst vil jeg si at det ikke er noe som helst selvfølge at alle spørsmål her på forumet blir besvart. Vi er vanligvis to jordmødre som deler på oppgaven og vi har begrenset kapasitet i perioder som gjør at vi må drive aktiv utsiling.

Jeg skjønner at du synes ditt spørsmål er viktig, men jeg må umiddelbart be deg ta opp dette med din lege. Hvis det er ment at du skal ha medikamentell behandling under svangerskapet, bør dette avklares snart. Ved ultralyd kan må få klarhet i hvor langt du er på vei. Det er ikke så lett å regne ut hvor langt du er på vei, i.o.m. at du ikke hadde menstruasjon etter aborten din. Det er vanlig at det tar noen uker før man får eggløsning igjen etter en spontanabort, det kan være 2-3 uker, men mest sansynlig er det mer.

Selv om du motvillig går til lege nå, så har jo ikke det noen ting å si i forhold til hvorvidt du får beholde fosteret eller ei. Det viktigste her er at du får klarhet i hvor langt du er på vei, og evt. får begynt med den forebyggende behandlingen du skal ha. Lykke til videre.

Sorry hvis jeg støter noen!Men jeg skrev bare et langt(høflig) innlegg for to uker siden ang dette. Ventet med spenning på svar fra jordmor siden det var første gang jeg var på denne siden. Men mine spørsmål var tydeligvis ikke så viktige at noen ville svare. Men for meg er det kanskje viktig! Men somsagt mener ikke støte noen, SORRY JNN!

Enig med JNN her. Du skriver at ingen "gadd" så svare deg ? Hvis du ser litt nøyere etter, så står det faktisk at ikke alle kan regne med svar. Det er det jo rett og slett ikke kapasitet til. Det ser man jo fort med den mengden innlegg som er her. Og mange er viktige. Viktige for de det gjelder. Ikke bare ditt.

Og du...med den sykdomshistorien du fremlegger, hadde jeg nå faktisk prioritert annerledes enn å sitte i to uker å vente på et mulig svar over internett! Du bør faktisk ta kontakt med lege selv...!

Så det har nok ingenting med at ingen GIDDER så svare å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...