Gjest bekymret Skrevet 15. oktober 2001 Del Skrevet 15. oktober 2001 Hei,jeg er en 33 år gammel kvinne,gift og har født to barn (da jeg var 25 og 29 år gammel). Siden fødslene har jeg brukt spiralen og har aldri hatt noen speseille problemer med det.Reggelmessig og ikke så langvarig menstruasjon. Men!!! Plutselig siden sommeren begynte det å bli uregelmessig , varer kun to-tre dager med veldig lite/sparsom blødning og kommer som sagt oftere i månede. Hvorfor skjedde det? Har vært siste gang i fjor høst på en sånn gyn.sjekk og tatt bl.a. sånne vanlige prøver. Alltid alt OK! Jeg har lest nylig at det kan skyldes såkalt hormonosk ubalanse, dvs hvis man har slanket seg eller gått opp i kiloene. Jeg må innrøme at i det siste året har jeg mistet noen kilo(altså ikke med vilje fordi jeg var også slank da : 57 kilo og er 165 cm høy, men nå veier jeg rundt 52. Mange sier at jeg bør legge litt på meg, men jeg klarer det ikke fordi jeg er mest glad når jeg spiser bare frukt og grønnsaker og masse brød. Det er sant at jeg trener to ganger i uka(men det har jeg gjort i hele mitt liv) og spiser ikke så mye søtsaker eller sånne feite produkter.Jeg spiser rett og slett det som man kaler sunt mat(er ikke så flink til å spise kjøtt). Så hva kan det skyldes det med mensen: jeg vet bare at jeg ikke liker det fordi jeg har aldri hatt problemet med det så jeg slapp å tenke sånt "når er det mensen kommer?" håper du kan gi meg noen svar!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36973-spiralhormonskubalanse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Jeg kan ikke helt bli klar over hvor ofte du blør. Hvor mange dager går det fra den ene blødning starter til den neste starter? Trening og slanking kan få mensen til å stoppe helt opp. Gi meg tilleggsopplysninger, så skal jeg prøve å svare deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36973-spiralhormonskubalanse/#findComment-141381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.