Gå til innhold

Slå opp med psykisk syk kjæreste

Anbefalte innlegg

Vi har bare vært sammen i ca et halvt år, men har allerede merket at hun sliter en del psykisk. I starten dreide det seg kun om lettere depresjoner (dette var hun også åpen om), men etterhvert har jeg skjønt at problemene hennes er mer omfattende enn som så og jeg mistenker at hun sliter med personlighetsforstyrrelser, uten at jeg ønsker å gå nærmere inn på dette i detalj. Kjenner at jeg blir veldig usikker her. Elsker henne jo og ønsker å være der for henne og støtte henne. Samtidig skremmer adferden hennes meg av og til og jeg ser jo det kan bli en utfordring i framtiden.

Adferden er ikke så alvorlig at jeg tror den trenger å behandles. Det er mer snakk om en ganske sær- og til tider psykelig sær personlighet.

Jeg vurderer å gjøre det slutt med henne pga dette. Er det utrolig sleipt gjort av meg?

Fortsetter under...

Sleipt er nå i alle falll ikke det rette ordet å bruke her. Selvfølgelig er det ikke sleipt å gå fra en forholdsvis fersk kjæreste som er psyk, når du aner hva som vil komme av problemer.

Du må sette deg ned å tenke ordentlig over dette. Vil du orke å leve med denne jenta og det hun tar med seg inn i forholdet av problemer? Vil du ta sjansen på å få barn med henne hvis du ønsker deg barn? Hva slags mor vil hun bli? Hvor mye vil sykdommen påvirke hverdagen din, forholdet til venner og familie, osv. Du må tenke på deg selv og framtida di. Jeg synes det er bedre om du stikker nå enn om ti år.

Jeg tror jeg hadde trukket meg ut, hvis det var meg. Jeg har erfaring med personlighetsforstyrret kjæreste, og det kostet mer enn det smakte for å si det pent.

Sleipt er nå i alle falll ikke det rette ordet å bruke her. Selvfølgelig er det ikke sleipt å gå fra en forholdsvis fersk kjæreste som er psyk, når du aner hva som vil komme av problemer.

Du må sette deg ned å tenke ordentlig over dette. Vil du orke å leve med denne jenta og det hun tar med seg inn i forholdet av problemer? Vil du ta sjansen på å få barn med henne hvis du ønsker deg barn? Hva slags mor vil hun bli? Hvor mye vil sykdommen påvirke hverdagen din, forholdet til venner og familie, osv. Du må tenke på deg selv og framtida di. Jeg synes det er bedre om du stikker nå enn om ti år.

Jeg tror jeg hadde trukket meg ut, hvis det var meg. Jeg har erfaring med personlighetsforstyrret kjæreste, og det kostet mer enn det smakte for å si det pent.

Nei du har nok rett i at "sleipt" kanskje ikke er det rette ordet.

Har bare følt det litt sånn, siden hun ofte sier hvor glad hun er for å ha meg når hun har det vanskelig og videre sier hun sier hun at hun lurer på hva hun skulle gjort uten meg osv.

Annonse

Jeg synes ikke det er sleipt eller dårlig gjort, det er mye bedre at du gjør det nå før dere har flyttet sammen, etablert dere og fått barn.

Om du ser faresignalene alt nå så blir det neppe bedre i fremtiden.

Takk for svar! Grunnen til at det han vært så vanskelig er at hun gråter mye og uttrykker at jeg betyr alt for henne og at hun ikke vet hva hun skulle gjort uten meg osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...