Gå til innhold

Økonomisk fanget i ekteskapet

Anbefalte innlegg

Jeg har også tenkt på den muligheten. At barna blir i huset, og vi voksne bytter på å bo i leilighet og hus. Men det er ikke så veldig fristende på sikt....

Jeg skjønner jo at jeg ikke er fullstendig låst, det er bare at ingen av alternativene er gode. Blant kollegaene mine er det flere skilte damer, og de klarte alle å bli sittende med huset. Det føles trist ikke å ha mulighet til det selv.

''Blant kollegaene mine er det flere skilte damer, og de klarte alle å bli sittende med huset. Det føles trist ikke å ha mulighet til det selv.''

Husk bare at et hus med hage krever vanvittig mye mer enn en leilighet! Jeg har selvsagt også mest lyst til å bo i en enebolig, men utover at jeg ikke har økonomisk mulighet til det så har jeg heller ikke praktisk mulighet til det. Huset skal holdes ved like, det skal males/beises, alle mulige småreparasjoner må til (du sier jo selv også at huset er nærmest et oppussingsprosjekt), gresset skal klippes, snøen skal måkes, taket må holdes tett og fritt for mose osv osv osv. Som enslig kvinne hadde ikke jeg vært i stand til alt det i alle fall - ikke uten å kjøpe hjelp til mye av det og da kommer vi inn på det økonomiske igjen.

Så jeg koser meg i leiligheten min sammen med ungene og nyter at jeg ikke trenger å henge i stroppen hele døgnet. :o) Det er mer enn nok med klesvask, oppvask, matlaging, rydding og vasking i leligheten om jeg ikke skal ha såkalt utvendig vedlikehold også.

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

4

• PieLill

2

• Rhea Silvia

1

• Nikki

1

Mest aktive i denne tråden

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...