Gå til innhold

Opptak av lån uten ektefelles samtykke?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Han kan ikke ta opp lån med sikkerhet i felles bolig elller andre felles verdier uten ditt samtykke.

Lån som ikke har sikkerhet i noe dere eier felles har du liten innflytelse på, tror jeg.

Hadde min bedre halvdel ønsket å ta opp et forbrukslån, måtte han ha hatt en _veldig_ god grunn, eller så hadde vi hatt en alvorlig samlivskrise. (Det samme om jeg hadde ønsket et slikt lån.)

Om du er uttrygg på din bedre halvdels pengebruk og håndtering av økonomi, bør du sørge for fullstendig delt økonomi, så han ikke kan ta deg med i dragsuget om det går overende. Pass også på at det ikke blir du som i praksiss finansierer et evt. hårreisende forbruk.

mvh

• 2 uker senere...

Han kan ikke ta opp lån med sikkerhet i felles bolig elller andre felles verdier uten ditt samtykke.

Lån som ikke har sikkerhet i noe dere eier felles har du liten innflytelse på, tror jeg.

Hadde min bedre halvdel ønsket å ta opp et forbrukslån, måtte han ha hatt en _veldig_ god grunn, eller så hadde vi hatt en alvorlig samlivskrise. (Det samme om jeg hadde ønsket et slikt lån.)

Om du er uttrygg på din bedre halvdels pengebruk og håndtering av økonomi, bør du sørge for fullstendig delt økonomi, så han ikke kan ta deg med i dragsuget om det går overende. Pass også på at det ikke blir du som i praksiss finansierer et evt. hårreisende forbruk.

mvh

Støtter denne.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...