Gjest infinity Skrevet 15. oktober 2001 Del Skrevet 15. oktober 2001 Hei! Dette er kanskje et dumt spørsmål, men det er noe jeg har tenkt veldig mye på og føler jeg ikke har fått noe vettugt svar på fra noen. Vet også at det trolig er vanskelig å kunne svare på det, men jeg prøver som sagt likevel. Fikk en datter for 4 år siden. Vannet gikk da i uke 34 (primær/dryppvis). Ble da innlagt, men etter 3 drypp og 3 hormonkurer ble hun tatt med keisersnitt da mormunnen var for lite moden til at de klarte å få i gang fødselen hos meg pga at det var for tidlig (fødte i uke 35). De har aldri funnet noen grunn til hvorfor vannet gikk. Nå har jeg kommet til uke 33+5 i nytt svangerskap. Har vært plaget med kynnere siden jeg var i 23-24 uke. Må jeg regne med å få tidlig denne gangen her også, eller er det mere sannsynlig at jeg går til termin evnt over tiden?!? Må nevne at min mor har to barn, jeg ble født i uke 35 og min bror gikk hun nesten ut tiden med, men lå da på sykehuset med rier de to siste mnd. Mange sier jo at en som oftest får tidligere for hver gang. Er det noe i det?!? Det er trolig bare tull av meg å tenke på alt dette, men det var et mareritt sist og jeg gruer meg SÅÅÅ veldig nå. Kan til slutt nevne at jeg hadde en blødning i uke 17 som de ikke det var noen fare med. Er veldig takknemlig for svar! På forhånd takk! Ha en fin fin dag. Mvh Infinity (33+5) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36989-prematur-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Det er riktig at enkelte kvinner kan ha en tendens til å føde før termin, men ut i fra din historie, vil jeg ikke automatisk tro at du er blant disse. Jeg vil likevel anbefale deg å ta det med ro i tiden fremover. Er du fremdeles i jobb, bør sykemelding vurderes. Er du mye alene om ansvaret i hjemmet og i forhold til ditt barn, håper jeg du kan få mer avlastning. Man vet at de kvinner som har det med å få premature rier eller tidlig vannavgang, ofte får det p.g.a stor belastning, og at sengeleie eller evt. mye hvile kan utsette fødselen . Hvis det ikke er grunn til å tro at din livmorhals er moden allerede p.g.a. kynnerne, kan du være ganske trygg på at de ikke er så kraftige at de utgjør noen trussel. Likevel bør du prøve å "ligge litt lavt i terrenget" i tiden fremover. Lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36989-prematur-igjen/#findComment-141281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.