Gå til innhold

gallestein,magesår,høy verdi av amylase

Anbefalte innlegg

Hei Siden 2005 oppdaget jeg at jeg har vondt i magen , rappet og merket at når jeg spiser mat så for jeg vondt i magen . gikk til fastlegen,tok røntgen,ultralyd(var helt fin ,ikke noe gallstein eller forandring i pankeras,CT,Gastroskpi,.I gastroskopi viste seg at jeg har magesår forårsaket av helicobakter pylori + litt høy verdi i amylase (maks verdi er 65 og var 76.i den tiden var jeg gravid å fikk bare litt medisin for å roe mage såren ned.Etter fødsel i 2006, merket jeg at jeg har blitt mye bedre i magen og den plaget ikke meg og legen min mente at det er ikke nødvendig med behandling for å drepe bakterien så lenge det er ikke plagsomt.siden 2005.2006 har jeg litt høy verdi av amylase (over 67 til 82)og legen min mente at det er ikke noe grunn å beskymre meg over det fordi den holder seg stabilt,. Må bare nevne at jeg har hele tiden hatt Lav blodprosent som jeg har klart å få den litt opp med hjelp av jern tabletter. siden 2005 har jeg vært i kontakt med fastlegen min og hattatt blod prøve og amylasen har hold seg rund 67.68. I mai 2011 satt min gynokolog hormon spiral . da begynte alle mine plager vondt i nedre del av magen og til slutt tol jeg den ut i 4juli og fikk 2 antibiotika kur mot infeksjon i kjeden(fikk høy feber og CRP var på 32 )Jeg fikk 2 antibiotika en flagyl og ander var doxylin . Det var en 10 dagers kur og jeg var ferdig med kuren i 14 juli .må bare nevne at etter antibiotika kur var jeg helt dårlig og hadde diare nesten hverdag og plus vondt i magen . Plutselig merket jeg at jeg har vondt i høyre ovre del av magen min ,gikk til fastlege ,han mente at det er på grunn av antibitika kur og den går over . gikk il gynokolog for kontrol og han mente at jeg har fått gallestein sendet ett brev til min fastelge og fastlege sendet meg til ultralyd, og det var gallestein på 8mm. men ellers størelsen på pankeras var fin og veggen til gallblæra va ikke tyk (ikke tegn på infeksjon) og ellers fortsatt alle prøver untatt amylase (det var rund 67). var normal (lever anzymer). Jeg merker at jeg har vondt i høyre del av magen min og det er konstant vondt men det er ikke så veldig sterk ,så hvis jeg passer godt på hva jeg spiser så har jeg ikke så vondt av det .men merker at jeg er litt løs i magen (går en gang på do om dagen og avføringen er løs og litt lys i fargen .(ikke helt lys.(lyse brun). Nå vet jeg at jeg har gallestein og pluss alle de problemene som jeg har . hva anbefaler du?fast legen min mener at hvis gallesteinen ikke plager deg eller plager deg lite ,trenger jeg ikke å operere den ,hvis den plager meg mye da kan han sende meg til operasjon. finnes noe alternative behandling? forresten den olje kur som du har snakket om det (gallestein kur) tror du at den virker for meg? ellers vil jeg vite hvor stor galegangen er og kan steinen kommer ut ved hjelp av olje kur og ikke sette seg fast i galegangen eller pankeras? Har vært på nettet og fant ut at det finnes 2 type tabletter somkan minske størelsen på steinen i galleblæra (en av dem heter actigall ,andre metoden som jeg har lest er det Contact Dissolution Therapy. Contact dissolution therapy requires the injection of the organic solvent methyl tert-butyl ether (MTBE) into the gallbladder to dissolve gallstones. og andre er selvfølgelig akupunktur og urte medisin . Jeg er desperat og treneger virkelig hjelp . håper at jeg får svar fra deg . kvinne 34 år

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...