Gå til innhold

Allergi reaksjoner etter jakt

Anbefalte innlegg

Hei Ragnhild Har akkurat vært på rypejakt. Etter jakten og under jakten så har jeg hovnet opp i hele ansiktet og armer etter at jeg har skutt, gikk med t-skjorte så derfor armene er hovne. Jeg har hatt det slik de siste 3-4 årene under og etter jakten nå, har ikke vært plaget av dette tidligere. Har både jaktet og vært i militæret og ikke hatt disse problemene tidligere. De startet etter militæret. Symptomer Merket at jeg ble varm i hele ansiktet og noe "sløv" allerede 5 minutter etter at jeg har skutt med hagla. prøvde å vaske meg så godt jeg kunne i bekker etter dette, men virket ikke på reaksjonen. under hele jakta løsnet jeg bare 6 skudd. Hele ansiktet har hovnet opp og armene også. 2 dager etter jakta begynte jeg å få mange små kviselignende prikker i ansiktet som kunne klemmes på. nå 3 dager etter begynner hele ansiktet å tørke inn og flasse. Brukte zyrtec 1 tablett om dagen en uke før jakta og 2 tabletter under jakta. Har du vært borti noe lignende? Mvh Frott81

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369915-allergi-reaksjoner-etter-jakt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...