Gjest Frott81 Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Hei Ragnhild Har akkurat vært på rypejakt. Etter jakten og under jakten så har jeg hovnet opp i hele ansiktet og armer etter at jeg har skutt, gikk med t-skjorte så derfor armene er hovne. Jeg har hatt det slik de siste 3-4 årene under og etter jakten nå, har ikke vært plaget av dette tidligere. Har både jaktet og vært i militæret og ikke hatt disse problemene tidligere. De startet etter militæret. Symptomer Merket at jeg ble varm i hele ansiktet og noe "sløv" allerede 5 minutter etter at jeg har skutt med hagla. prøvde å vaske meg så godt jeg kunne i bekker etter dette, men virket ikke på reaksjonen. under hele jakta løsnet jeg bare 6 skudd. Hele ansiktet har hovnet opp og armene også. 2 dager etter jakta begynte jeg å få mange små kviselignende prikker i ansiktet som kunne klemmes på. nå 3 dager etter begynner hele ansiktet å tørke inn og flasse. Brukte zyrtec 1 tablett om dagen en uke før jakta og 2 tabletter under jakta. Har du vært borti noe lignende? Mvh Frott81 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/369928-allergi-reaksjoner-etter-jakt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.