Gjest Fortvilet Skrevet 15. oktober 2001 Del Skrevet 15. oktober 2001 Hei For litt over 14 dager hadde jeg samleie hvor vi var uheldige med bruk av kondom. Jeg har ikke hatt andre samleier siden mai måned. For å være på den sikre siden tok jeg derfor angrepillen Norlevo. Disse tok jeg helt som foreskrevet i bruksanvisningen, den første tabeletten tok jeg bare 6 timer etter samleiet. Jeg opplevde ikke kvalme eller brekninger, og trodde dermed at pillene skulle virke som foreskrevet. Men nå er jeg gravid, selv om det ifølge bruksanvisningen bare var 0,5 % sjanse for dette! Må si at jeg ikke trodde mine egne øyne etter at jeg testet positivt på 2 graviditetstester. Det mest utrolige av alt, er at jeg hadde en medisinsk abort (abortpillen) for bare tre måneder siden, og nå sitter jeg her gravid igjen. I en alder av snart 35 år synes jeg at denne andre gangen hadde jeg iallefall gjort det jeg kunne! Var hos fastlegen min i dag, jeg ser ikke for meg å bli alenemor, men synes dette ble temmelig patetisk. Legen min hadde ikke særlig kunnskaper om angrepillen, så derfor håper jeg at du kan svare meg. Jeg ser defintivt ikke frem til å måtte igjennom de voldsomme smertene og blødningene som jeg hadde i forbindelse med forrige abort.Ifølge bruksanvisningen til Norlevo, vil ikke et evt barn ta skade av at jeg har brukt disse pillene. Kan jeg stole på dette? Føler jo at jeg har vært maks uheldig denne gangen, og at uhellet kanskje forfølger meg videre dersom jeg velger å beholde barnet. Har ganske store smerter i underlivet, dette har jeg hatt de siste dagene, men relatert det til menssmerter. Men det er det altså ikke. Er dette normalt? Har også fått resept på hormonspiralen Levonova. Vil denne virke på meg? Er jo litt skeptisk til hormonpreparater siden ikke Norlevo virket. Hadde satt utrolig pris på et svar! Hilsen en meget fortvilet 35-åring 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37000-gravid-etter-angrepillen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melaisa Skrevet 15. oktober 2001 Del Skrevet 15. oktober 2001 Angrepillen virker bare dersom du ikke er gravid. Har du truffet rett på eggløsningen, kan vel egget ha blitt befruktet før det var gått seks timer. Det befruktede egget blir ikke skadet av pillen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37000-gravid-etter-angrepillen/#findComment-140997 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fortvilet Skrevet 15. oktober 2001 Del Skrevet 15. oktober 2001 Angrepillen virker bare dersom du ikke er gravid. Har du truffet rett på eggløsningen, kan vel egget ha blitt befruktet før det var gått seks timer. Det befruktede egget blir ikke skadet av pillen. Takk for svaret, men jeg ble ikke så mye klokere av det. Ifølge informasjon jeg har funnet på Internett hos Legemiddelverket, fungerer Norlevo på to måter. Den forhindrer eggløsning, samt at dersom eggløsning har skjedd vil Norlevo også hindre at egget fester seg til livmorveggen. Sannsynligvis hadde jeg eggløsning akkurat på det tidspunktet jeg hadde samleie, så jeg får vel bare innfinne meg med at jeg tilhører den yrlille gruppen som dette preparatet ikke virkeker på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37000-gravid-etter-angrepillen/#findComment-141014 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Takk for svaret, men jeg ble ikke så mye klokere av det. Ifølge informasjon jeg har funnet på Internett hos Legemiddelverket, fungerer Norlevo på to måter. Den forhindrer eggløsning, samt at dersom eggløsning har skjedd vil Norlevo også hindre at egget fester seg til livmorveggen. Sannsynligvis hadde jeg eggløsning akkurat på det tidspunktet jeg hadde samleie, så jeg får vel bare innfinne meg med at jeg tilhører den yrlille gruppen som dette preparatet ikke virkeker på. sånt skjer dessverre. hvis du velger abort, trenger du jo ikke ta abortpilla? vet om noen som angrer veldig, som ikke trodde det skulle være så smertefullt og en slik stor påkjenning.. som garantert hadde valgt kirurgisk abort om valget kom igjen.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37000-gravid-etter-angrepillen/#findComment-141324 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Tatt innen 24 timer gir Norlevo 95% beskyttelse. Det hormonet som finnes i Norlevo finnes også i p-pille, og vi har tallrike eksempler på at gravide har brukt p-pille over flere måneder uten å vite at de var gravide, og uten at det er skjedd fosterskade. Så det kan du føle deg trygg ved. Hvis du er gravid og har smerter, bør du søke lege. I verste fall kan det være graviditet utenfor livmoren. Det er ingen grunn til å tro at du ikke kan ha glede av hormonspiral fordi du ble gravid tross Norlevo, det er to helt forskjellige mekanismer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37000-gravid-etter-angrepillen/#findComment-141383 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.