Gjest Hopis Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Basert på begrenset informasjon hadde jeg vært taknemlig om du med forbehold kunne besvart følgende: Utgangspunktet er at undertegndede har vært utsatt for en virusbetinget encefalitt som ikke reagerte på Acyclovirbehandling som ble startet med tanke på herpesencefalitt. Da resultatene av herpesprøvene var negativ og jeg i tillegg fikk alvorlige bivirkninger av den medikamentelle behandlingen ble denne avsluttet. Samtidig hadde jeg så høy kroppstemperatur at de bl.a. benyttet “kjøledrakt” for å redusere denne. Skadeomfanget av hjernebetennelsen er betydelig. Det essensielle i saken er at jeg ble lagt inn på sykehus 5 – fem - dager for sent (da grunnet kraftige epileptiske anfall), hvilket alle parter er enig om (fastlegen har innrømmet dette, NPE har fastslått dette). Spørsmålet blir da hvilke konsekvens dette har/kan ha fått. Dersom jeg hadde vært lagt inn 5 dager tidligere: 1. hvilke medikamentell behandling kunne/burde vært iverksatt? 2. hvilke øvrig medisinsk behandling kunne/burde vært iverksatt? 3. hvilke innvirkning ville det/kunne det hatt at jeg hadde hatt kontinuerlig overvåkning av helsepersonell med tanke på at jeg var i en svært dårlig forfatning med høy/kritisk kroppstemeratur, lå og sov alene hjemme (kan ha vært bevistløs og ha hatt epileptiske anfall for det jeg vet) 4. hvor vesentlig vil den forsinkede innleggelses kunne sies å være På forhånd tusen takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/370004-encefalitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.